جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی

حوزه/ نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین عمل به آموزه های اسلامی را نسخه علاج معضلات مربوط به نهاد خانواده دانست.

حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تأکید بر این که نهاد خانواده مهم‌ترین کانون اجتماعی است، ابراز داشت: اهمیت و حساسیت این جایگاه می طلبد که در جهت برنامه ریزی های اجتماعی و فرهنگی بیشترین حساسیت ها و دقت های ممکن در این زمینه انجام شود به این خاطر که اگر خدای ناکرده ما به خانواده و جایگاه آن اهمیت مناسب را ندهیم، تأثیرات نامطلوبش را بر کلیت جامعه در کوتاه مدت و بلندمدت نظاره خواهیم کرد.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،  با بیان این که آموزه های ناب دینی ما اهمیت فوق العاده ای برای مسأله خانواده قائل شده است، افزود: البته باید توجه داشت که نگاه به نهاد خانواده باید یک نگاه جامع و کامل باشد به این معنا که تنها از یک بُعد و منظر به مقوله خانواده نگریسته نشود.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: از دیگر سو، به عنوان یک مسلمان و شیعه، نگاه ما به خانواده باید یک نگاه ارزش‌مدار و متعالی باشد و وقتی این چنین شد به دنبال راهکارهای اساسی برای حل معضلات و مشکلات در درون نهاد خانواده خواهیم بود و از تعالیم ناب اسلام که در درون خود بهترین نوع نگاه به خانواده را دارد، بیش از پیش بهره مند خواهیم شد.

وی گفت: بر این اساس ما معتقدیم که نسخه علاج معضلات مربوط به نهاد خانواده، بازگشت به تعالیم و آموزه های ناب اسلامی است که در این باره ما دو گنجینه بسیار عظیم و بی نهایت قرآن کریم و اهل بیت(ع) را در اختیار داریم.

حجت الاسلام و المسلمین بنیادی همچنین اظهار داشت: چنانچه تعالیم ناب اسلامی را در حوزه مسایل خانوادگی اعم از تربیت فرزند، همسرداری، نوع معاشرت با اعضای خانه و اقوام و خویشان و ... را مورد عمل قرار دهیم، آن زمان خواهیم فهمید که نهاد خانواده بهترین و کامل ترین بستر برای رشد و تعالی انسان در مسیر بندگی خداست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha