جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه طلاب و فضلای رودسر و املش در قم

حوزه/ اکنون همبستگی مثال زدنی را در میان قوای سه گانه کشور شاهد هستیم، همصدایی مثال زدنی در کشور نسبت به مدیریت صحنه‌های برون مرزی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام صفری نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در جمع طلاب و فضلای شهرستان‌های رودسر و املش، ضمن تقدیر از خادمان معارف ناب الهی، گزارشی از رویدادهای اخیر کشور ارائه نمود و یادآور شد: کشور در شرایط خاص و ویژه‌ای قرار دارد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت مدیریت عرصه‌های سیاسی کشور، با بیان این که سیاست خارجه کشور با تفکر و عقلانیت مدیریت می‌گردد، اظهار داشت: متاسفانه علی رغم تمام حمایت ها و مساعدت های همه جانبه ایران از جمهوری آذربایجان، حضور میدانی و نفوذ رژیم صهیونیستی و وامداری دولت مردان آن به صهیونیست‌ها، مشکلاتی از سوی جمهوری آذربایجان برای سرزمین‌های اسلامی ایجاد شده است.

بررسی اوضاع عراق و انتخابات اخیر این کشور از دیگر موضوعاتی بود که حجت الاسلام صفری بدان اشاره نمود و یادآور شد: آل سعود شدیدا به دنبال جهت دهی و تاثیرگذاری بر انتخابات کشور عراق بود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که در حوزه سیاست خارجی و مدیریت مباحث برون مرزی، همه ارکان نظام اسلام وارد میدان شده‌اند، اظهار داشت: اکنون همبستگی مثال زدنی را در میان قوای سه گانه کشور شاهد هستیم، همصدایی مثال زدنی در کشور نسبت به مدیریت صحنه‌های برون مرزی وجود دارد.

سخنران نشست، ضمن اشاره به مشکلات و دغدغه‌های اقتصادی، با بیان این که کشور به لحاظ اقتصادی در تنگنای خاصی قرار دارد، اذعان داشت: تزریق اوراق مشارکت دولت پیشین به شکل اشتباه، مشکلات عدیده‌ای را برای کشور ایجاد نموده، دولت فعلی را با انبوهی از بدهی مالی روبرو ساخته است.

وی دایره تاثیرگذاری شرایط کرونا بر نظامات اقتصادی، سیاسی و مدیریتی را از دیگر چالش‌های پیش روی کشور عنوان کرد و ابرازداشت: موفقیت دولت آقای رئیسی در واکسیناسیون همگانی کشور فضای این عرصه را تلطیف نموده است.

امروز  علم حق بر دوش روحانیت است/ همبستگی مثال زدنی  میان قوای سه گانه

حجت الاسلام صفری گریزی به انتخاب مدیران و منصوبات کشوری داشت و با بیان این که انتصابات اخیر آنگونه که باید فضا را برای مدیران جوان، توانمند و انقلابی باز نمی‌کند، اظهار داشت: شهرستان‌های رودسر و املش از حیث برخورداری از شاخص‌های مختلف کاملا غنی و ثروتمند بوده، از ویژگی‌های خاص سرزمینی برخوردار است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان این که این شهرستان ها درحوزه کشاورزی و گردشگری از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار بوده، می توانند تاثیرات عمیقی بر اقتصاد منطقه داشته باشند، خاطرنشان کرد: متاسفانه آنگونه که باید در حوزه بهداشت و درمان شهرستان‌ها اقدام درخور توجهی صورت نگرفته بود؛ با همیاری مسئولین در روزهای اخیر اقدامات خوبی برای تجهیز بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های شهرستان صورت گرفته است.

وی در ادامه برخی از اقدامات اخیر در حوزه ارتقای سطح بهداشت و درمان شهرستان‌های رودسر و املش را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: شهرستان رودسر و املش رتبه دوم گستره واکسیناسیون را در میان شهرستان‌های استان گیلان داشته است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان این که برای نخستین بار در حوزه مباحث ورزشی، تسهیلات خوبی تزریق شده است، اذعان داشت: در حوزه بنیاد مسکن شهرستان‌های رودسر و املش و آسفالت‌سازی راه‌های روستایی اقدامت در خور توجهی صورت گرفته است؛ چندین منطقه روستایی در اولویت طرح قرار داشته، در صورت جذب بودجه در سریع ترین زمان ممکن، در فرایند عملیاتی سازی خواهد بود.

وی به برخی از پروژه‌های ملی شهرستان‌های رودسر و املش، مشکلات و دغدغه‌ها و کاستی‌های اعتباری این پروژه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: علی رغم تمام مشکلات و دغدغه‌های اقتصادی، در سال‌های اخیر اعتبارات بودجه‌ای خوبی به شهرستان های مذبور تزریق شده است؛ با این اوصاف هم اکنون برای بهبود مسیرهای روستایی و آسفالت راه‌های این دو شهرستان نیازمند ‌ ۳۰۰ کیلومتر آسفالت هستیم.

حجت الاسلام صفری در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر این که امروز علم حق را روحانیت بر دوش گرفته است و در این میان آبرو، مال و جان خود را برای دفاع از آرمان‌های راستین انقلاب اسلامی در دست گرفته است، تصریح کرد: جریان انقلاب همواره باید خود را وامدار ملت و میدان‌دار ارائه خدمات اجتماعی به مردم بداند. هرآنچه داریم را باید در طبق اخلاص گذارده همه توان را برای خدمت به مردم به کار گیریم.

امروز  علم حق بر دوش روحانیت است/ همبستگی مثال زدنی  میان قوای سه گانه

حجت الاسلام یعقوبی، نماینده طلاب و فضلای رودسر و املش نیز در ادامه این جلسه، ضمن تبریک سالروز آغاز امامت منجی عالم بشریت، گزارشی از فعالیت های مجمع نمایندگان طلاب شهرستان و اهداف این جلسه ارائه نمود.

وی در ادامه با تقدیر از مشارکت طلاب و فضلا به اهمیت برپایی این نوع جلسات اشاره کرد و یادآور شد: مجمع نمایندگان طلاب شهرستان های رودسر و املش در چندین محور از جمله مباحث تبلیغی شهرستان و ساماندهی طلاب و مبلغان علوم اقدامات مهمی را عملیاتی نموده است.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که علی رغم تمام سختی‌های دوران کرونا، حوزویان همچنان حضور پرشوری در عرصه تبلیغ دارند، اذعان داشت: پیگیری مباحث و مشکلات تحصیلی طلاب و فضلا و توجه به تقویت بنیه‌های اخلاقی و پیگیری دغدغه ها و مشکلات خانوادگی این عزیزان از دیگر موضوعاتی است که در مسیر خدمت به طلاب ارجمند صورت گرفته است.

نماینده طلاب و فضلای رودسر و املش در مجمع نمایندگان به برخی از دغدغه‌ها و مشکلات اقتصادی و معیشتی طلاب اشاره و با بیان این که مجمع نمایندگان طلاب همواره خود را همیار و همدل طلاب و فضلای گرامی می‌داند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، فقر و غنا را موثر در مادیات و معنویات بشر و اقتصاد را عامل مهم سلطه ناپذیری کشور ذکر می‌کنند.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه برخی از فرازهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب مجمع نمایندگان طلاب را پدیده‌ای لازم برای حوزه می دانند که باید آن را تقویت نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha