جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جشنواره شعر حوزه

حوزه/ حجت الاسلام سید محمدمهدی شفیعی گفت: مهلت ارسال آثار به جشنواره انتهای مهر ۱۴۰۰ است ولی با توجه به اینکه زمان‌بندی برای داوری مناسب بوده و همچنین استقبالی که توسط طلاب داشتیم مهلت ارسال آثار تا نیمه آبان ماه تمدید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی شفیعی دبیر پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه (اشراق)  امروز در نشست‌ با اصحاب رسانه با موضوع پنجمین دوره این جشنواره ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دبیرخانه جشنواره گفت: دبیرخانه پنجمین جشنواره شعر اشراق از اسفند ۹۹ شکل گرفته و از تیمی همدل با استفاده از تجربیات عزیزان دوره قبل در حال فعالیت است.

وی افزود: در تیر امسال از فراخوان جشنواره رونمایی به عمل آمد؛ با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های اصلی این جشنواره تمرکززدایی از قم است ظرفیت‌های استان‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت؛ در شهر کاشمر استان خراسان، شب‌ شعر و کارگاه را برگزار کردیم و در برخی شهرها ازجمله اصفهان نیز این جلسات برگزار شد.

حجت‌الاسلام شفیعی با بیان اینکه اردوی ویژه برادران  پنجمین جشنواره بین‌المللی شب‌شعر حوزه با حضور چهل شاعر و طلبه در مشهد برگزار و اردوی خواهران در اهواز برگزار می‌شود، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های جدی جشنواره پنجم توجه به فضای مجازی و رسانه است و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت آن است، کرونا سبب شد که ویژه به موضوع فضای مجازی پرداخته شود.

وی افزود: چند شب ‌شعر و نشست تخصصی با مشارکت بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در فضای مجازی برگزار شد و ۱۰۰ کلیپ شعرخوانی بر اساس تقویم جشنواره تولید کردیم و از رسانه‌های مرتبط با جشنواره و رسانه‌های مختلف در حال پخش شدن هستند.

دبیر جشنواره بین‌المللی شعر حوزه (اشراق) بیان کرد: علاوه بر بخش‌هایی که در دوره‌های گذشته جشنواره داشتیم دو بخش جدید نوحه و سرود و کتاب به این جشنواره اضافه شد چون ازنظر نوحه و سرود خلأ و آسیب‌هایی وجود دارد و نسبت به این موضوع توجه شد و بخش نوحه و سرود را اضافه کردیم.

حجت‌الاسلام شفیعی اضافه شدن بخش کتاب به جشنواره‌ های فرهنگی را مؤثر در بالا بردن بار کیفی آن ها دانست و تصریح کرد: مهلت ارسال آثار به جشنواره انتهای مهر ۱۴۰۰ است، ولی با توجه به اینکه زمان‌بندی برای داوری مناسب بوده و همچنین استقبالی که توسط طلاب داشتیم مهلت ارسال آثار تا نیمه آبان ماه تمدید شد.

وی افزود: مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی شعر حوزه در آذر سال جاری برگزار می‌شود و پیوست‌های اختتامیه تا بهمن‌ ادامه خواهد داشت و پرونده جشنواره پنجم به لطف خدا بسته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha