سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: باید قدر فرصت هایی که می تواند در ایجاد وحدت بیشتر در جهان اسلام نقش آفرین باشد را بدانیم و از آنها برای تقریب مذاهب اسلامی استفاده نماییم و نیز نباید وحدت بین برادران دینی را مختص به «هفته وحدت» کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، امروز در همایش طلاب که به مناسبت هفته وحدت در شهرستان مریوان برگزار شد، اظهار داشت: در عصر کنونی صاحبان اندیشه و علم از وجوب و نیاز جامعه به وحدت سخن می گویند و به آن اصرار دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: در جهان کنونی باید موقعیت شناس باشیم، باید قدر فرصت هایی که می تواند در ایجاد وحدت بیشتر در جهان اسلام نقش آفرین باشد را بدانیم و از آنها برای تقریب مذاهب اسلامی استفاده نماییم و نیز نباید وحدت بین برادران دینی را مختص به «هفته وحدت» کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی ادامه داد: علم و بینش می تواند نسبت به وحدت عملی و واقعی بین ما تاثیرات مهمی داشته باشد، لذا علم بیشتر زمینه ساز وحدت بهتر و کامل تر خواهد بود.

 استاد حوزه در ادامه، خرافات و نادانی را آفت وحدت دانست و گفت: در سال های اخیر بسیاری از عوامل دست به دست هم داده اند تا وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم و طلاب و روحانیون اهل سنت و اهل تشیع نامناسبت شود لذا امیدواریم که این چرخه هرچه سریعتر از بین برود و در راین راستا کارهایی در دست اقدام است تا وضعیت به حالت عادی خود بازگردد.

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: تجربه نشان داده است که علم همواره سدی محکم در برابر تفرقه در جوامع می باشد، بنابراین با ایجاد مراکز علمی می توانیم در راستای وحدت پایدار نقش آفرین باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha