جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معاونت پزوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی

حوزه/ حجت الاسلام زینال زاده گفت: با تلاش هایی که صورت گرفته به زودی ۵ انجمن علمی در رشته های تفسیر و علوم قرآن، فلسفه و کلام، علوم سیاسی، روانشناسی و فقه و اصول در حوزه علمیه آذربایجان غربی تشکیل خواهد شد.

به گزراش خبرنگار به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  از ارومیه، نشست شورای انجمن های علمی حوزه علمیه استان آذربایجان غربی، با حضور ویدئوکنفرانسی حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری، مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه های علمیه کشور برگزار و برنامه نیمسال دوم سالجاری مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین هاجری در ابتدای جلسه به اهمیت انجمن های علمی اشاره و به تبیین برنامه های نیمسال دوم انجمن های علمی پرداخت و ارائه طرح های نوین در راستای تقویت مدارس علمیه آذربایجان غربی، نظام بخشی به شعب استانی انجمن و توجه به نشر آثار پژوهشی طلاب و فضلای استان مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین صفدر محمدی مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی و رئیس شورای انجمن های علمی به طرح راهکارهایی جهت تشکیل سریع شعب استانی انجمن های علمی پرداخت و آمادگی مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی را در راستای مانع زدایی و حمایت اعلام کرد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین شریعتی فرد مسئول انجمن تفسیر و علوم قرآن با بیان خلاء های تبلیغاتی در حوزه معرفی آثار و محصولات حوزویان به بیان ضرورت وجود انجمن های علمی در استان پرداخت.

حجت الاسلام هادی زینال زاده، دبیر شورای انجمن های علمی در این باره به خبرگزاری گفت: حوزه علمیه به عنوان دیدبان فرهنگی، رسالت هدایت و راهبردی جامعه را بر عهده دارد و تشکیل شعب استانی انجمن های علمی یکی از بهترین راهکارها در راستای انجام این رسالت است.

معاون پژوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی افزود:  با تلاش هایی که صورت گرفته به زودی ۵ انجمن علمی در رشته های تفسیر و علوم قرآن، فلسفه و کلام، علوم سیاسی، روانشناسی و فقه و اصول در استان تشکیل خواهد شد.

لازم به ذکر است، مدیریت حوزه های علمیه کشور مدتی است تشکیل شعب استانی انجمن های علمی را در دستور کار قرار داده است که از جمله اهداف انجمن های علمی حوزه، تولید علم، گسترش مباحث تخصصی و ترویج مباحث نظریه پردازی و بهره مندی از ظرفیت فضلای حوزوی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha