سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ازدواج آسان

حوزه/ حلقه معرفتی «جایگاه ازدواج در دین اسلام» ویژه بانوان و دختران نوجوان و جوان در رواق حضرت خدیجه(س) آستان مقدس بانوی کرامت برگزار می‌شود.

خبرگزاری حوزه| ۱۰ربیع زیباترین و با برکت‌ترین روز در تاریخ اسلام و شیرین‌ترین روز در زندگانی حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله است، روزی است که بانو خدیجه کبری بانوی که در عصر جاهلیت به طاهره عرب مشهور بود، بانویی پاکدامن، بانویی که تمام ثروت خود را از راه حلال کسب کرده بود به خاطر شناختی که از پیامبر موعود داشت به ازدواج حضرت رسول صلی الله علیه و آله درآمد و مهریه خویش را نیز خود برعهده گرفت.

بانویی که پس از ازدواج با رسول خدا صلی الله علیه و آله به ایشان فرمود که « این خانه خانه شماست و من کنیز شما هستم».

این‌ بانو پس از ازدواج با رسول خدا صلی الله علیه و آله تمام ثروت خویش را در راه اسلام مصرف کرد به گونه‌ای که به هنگام رحلت حتی کفن نداشت و پیامبر صلی الله علیه و آله با وجود اینکه حتی بانو خدیجه کبری سلام الله علیها خجالت می‌کشید که حتی از ایشان کفن طلب کند، عبایی را که به هنگام نزول وحی بر تن می‌کردند به عنوان کفن به این بانو هدیه دادند.

حضرت خدیجه سلام الله علیها مادر یگانه بانوی هستی و سیده زنان عالم حضرت فاطمه سلام الله علیها است، بانویی که خداوند و فرشتگان و فرشته وحی همواره به او سلام رسانده و به خانه او رفت و آمد می‌کردند و بانویی که وصی و جانشین و جان پیامبر یعنی امام علی علیه‌السلام در خانه این بانو پرورش یافت و بالنده شد و حضرت خدیجه سلام الله علیها مانند چشمان از رسول خدا صلی الله علیه وآله مراقبت و نگه داری می کرد.

حضرت خدیجه سلام الله علیها ام المومنین حقیقی در تاریخ اسلام هستند، بانویی که حضرت رسول صلی الله علیه و آله پس از ایشان هرگز لبخند نزد و همواره دوستان این بانو را گرامی داشته و زمانی که عایشه بنابر اقوال به سبب حسادت این بانوی برگزیده را پیرزن خطاب کرد« حضرت رسول صلی الله علیه و آله به شدت عصبانی شدند و فرمودند که اولین بانویی که در زمانی که همه کافِر بودند به پیامبر خدا ایمان آورد و ایشان را یاری کرد حضرت خدیجه سلام الله علیها بودند و کسی که موجب نصرت اسلام شد این بانو بوده و این بانو مادر حضرت زهرا سلام الله علیها و ام الائمه هستند که عایشه خود بیان می‌کند از آن پس هرگاه می خواستیم به رسول خدا صلی الله علیه و آله تقرب جوییم به واسطه حضرت خدیجه سلام الله علیها به پیامبر خدا صلوات الله علیه و آله تقرب می جستیم.

حضرت خدیجه با وجود اینکه تاریخ در حق ایشان ظلم کرد و با وجود اینکه ایشان دوشیزه بودند و با رسول خدا صلی الله علیه و آله ازدواج کردند و از دختران خواهر خود که از دنیا رفته بود نگه داری می‌کردند و قبل از نزول اسلام یتیم نواز بودند ایشان را پیرزنی مسن و فرزندار عنوان کرد که با پیامبر صلی الله علیها و آله ازدواج کرده است ولی با همه این ظلم ها، این بانو در ایمان، انتخاب همسر، همسرداری و فرزند پروری بهترین الگو برای بانوان در اعصار مختلف تاریخی هستند.

امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در راستای ترویج شخصیت و سیره زندگانی ، انتخاب همسر و همسرداری حضرت خدیجه سلام الله علیها و معرفی شاخصه های ازدواج در اسلام و تبیین نگاه اسلام در مورد انتخاب همسر و شاخصه های همسر همکفو با توجه به سیره ازدواج و زندگی رسول خدا صلی الله علیه و آله و حضرت خدیجه سلام الله علیها حلقه معرفتی« جایگاه ازدواج در دین اسلام» را ویژه بانوان و دختران نوجوان و جوان در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌کند.

این حلقه معرفتی در نوبت صبح روزهای پنج شنبه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱ در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها برگزار می‌کند و سخنرانی این حلقه معرفتی را خانم شاه جعفری از استادان حوزه علمیه خواهران قم برعهده دارد.

بانوان با حضور در این حلقه ضمن آشنایی با جایگاه ازدواج در اسلام با شاخصه‌های همسر گزینی و انتخاب همسر هم کفو آشنا می‌شود.

این حلقه به صورت مستمر و هفتگی تا پایان ماه ربیع در آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار می‌شود و بانوان با حضور در این حلقه می‌توانند پرسش های خود را با استاد سخنران در میان بگذارند و پاسخ پرسش های خود را دریافت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha