جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گردهمایی گروه های جهادی حوزویان

حوزه/ حجت الاسلام اجلالی با اشاره به برگزاری سومین رویداد تخصیی جهادگران حوزوی، گفت: تعداد شرکت کنندگان در این دوره ۱۱۰ نفر از مسئولان گروه جهادی سراسر کشور اعم از طلاب ایرانی و غیر ایرانی هستند که نمایندگان ۶ کشور رواندا، تاجیکستان، بنگلادش پاکستان، افغانستان و غنا در این رویداد حضور دارند.

حجت الاسلام حسین اجلالی، دبیر سومین رویداد تخصصی جهادگران حوزوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خصوص اهداف برگزاری این رویداد، اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم انجام کار تشکیلاتی و گفتمان سازی حرکت های جهادی، دبیرخانه گروه‌های جهادی در راستای آموزش و ارتقای مهارت‌های تشکیلاتی، تا حال حاضر دو دوره در استان های قزوین و مشهد برگزار کرده است و سومین رویداد تخصصی جهادگران حوزوی که مختص مسئولین گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه سراسر کشور است از عصر پنجشنبه ۲۹ مهر آغاز شد و تا دوم آبان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

سومین رویداد تخصصی جهادگران حوزوی آغاز شد

راه طلاب جهادی راه پیامبر(ص) است | طلبه ای که گرفتاری مردم را نبیند به درد نمی خورد

وی ادامه داد: این دوره تخصصی که در اردوگاه امام خمینی(ره) لواسان در حال برگزاری است با چند هدف آغاز به کار کرده که اولین هدف با عنوان هم‌افزایی و تعامل بین مسئولان گروه‌های جهادی است. هدف دوم، شناسایی و تحلیل نقاط قوت و ضعف درونی گروه‌های جهادی است تا با رفع ضعف ها و تقویت نقاط قوت بتوان در مواقع بحرانی بهترین عملکرد را داشت.

شرکت نمایندگان ۶ کشور در گردهمایی جهادگران حوزوی

دبیر سومین رویداد تخصصی جهادگران حوزوی ادامه داد: برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی به‌منظور ارتقاء کمی و کیفی گروه‌های جهادی را باید هدف سوم از این گردهمایی بیان کرد. هدف چهارمی که در این گردهمایی لحاظ شده است، ثبت و ضبط تجربیات گروه‌های جهادی برتر، به ‌عنوان الگوی مناسب برای سایر گروه های جهادی است. هدف آخر نیز  تدوین راهبرد مشترک بین تمامی گروه‌های جهادی حوزوی است که می تواند در هماهنگی هر چه بهتر گروها های جهادی موثر باشد.

حجت الاسلام اجلالی با اشاره به سرفصل های سومین رویداد تخصصی جهادگران حوزوی، اظهار کرد: با دعوت از اساتید برجسته، در این دوره مباحث و موضوعاتی از قبیل: «پوشش اقدامات جهادی در فضای مجازی»، «طرح نویسی»، «بازیابی هویت خدمات اجتماعی در سیره علما»، «مسئله یابی و فرایند حل مسئله»، «هم اندیشی سند فعالیت جهادی»، «مدل فعالیت جهادی منطقه محور»، «آسیب های اجتماعی با نگاه ویژه به زندان»، «ارائه و مباحثه الگوهای موفق موضوعی»، «گروه جهادی، تشکیلات کارآمد» و «نقش حرکت های جهادی در گام دوم انقلاب» ارائه خواهد شد.

ببینید:

وی در پایان با اشاره به تعداد افراد شرکت کننده در سومین رویداد تخصصی جهادگران حوزوی، اعلام کرد: تعداد شرکت کنندگان در این دوره ۱۱۰ نفر از مسئولان گروه جهادی سراسر کشور اعم از طلاب ایرانی و غیر ایرانی هستند که طلاب غیر ایرانی ۶ کشور رواندا، تاجیکستان، بنگلادش پاکستان، افغانستان و غنا در این رویداد حضور دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha