دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خانم فاطمه یاوری، سرپرست معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان قم

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان قم از برگزاری رویداد مبینا با هدف ایجاد تشکیلاتی منسجم و منظم برای اثرگذاری و خروجی کارآمد دانست و گفت: این رویداد از اواخر تیرماه آغاز شده و تا نیمه شهریور ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه فاطمه یاوری، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان قم از آغاز رویداد بزرگ مبینا خبر داد و گفت: در این رویداد مهم، به دنبال کشف و شکوفایی ظرفیت‌های هنری-رسانه‌ای نهفته در میان بانوان طلبه هستیم و در راستای برگزاری این رویداد مهم، تمام همت و توان خود را بکار گرفتیم و با عنایت و نصرت الهی آغاز به کار کردیم.

خانم یاوری با اشاره به اینکه طلاب و اساتید تا نیمه تیرماه مشغول امتحانات پایان ترم بودند، افزود: بهترین زمان برای برگزاری دوره مقدماتی این رویداد، روزهای پایانی تیرماه بود و این دوره تا نیمه شهریور ادامه دارد که البته دوره تکمیلی آن با توجه به نیازها و اقتضائات موجود برنامه ریزی می شود.

وی افزود: اینکه بانوان حوزوی وارد عرصه رسانه و فعالیت های جدید و نوآورانه می‌شوند، باید توجه داشته باشند که اسکله و شاکله کار، بر پایه‌ی همان ایمان و اخلاص است و رویکرد این دوره ها، نوعی مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر در راستای تبلیغ دین است و فقط روبنای کار متفاوت شده و رنگ و بوی تجدد به خود گرفته است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان قم تاکید کرد: هر رویدادی یک اتفاق کوتاه مدت با خروجی بلندمدت است، یعنی گروهی از افراد در این دوره ها شرکت نموده و نهایتاً آموخته های خود را بصورت علمی و عملی ارائه داده و دوره پایان می یابد، اما رویداد مبینا در حد آموزش صرف نیست و بنای ما رها کردن طلاب بعد از اتمام دوره نخواهد بود، بلکه هدف از برگزاری این دوره، ایجاد تشکیلاتی منسجم و منظم برای اثرگذاری و خروجی کارآمد است.

وی تصریح کرد: پیش از برگزاری دوره اصلی، یک جلسه پودمانی با هدف کسب آمادگی اولیه برای متقاضیان برگزار شد و در ادامه، کلاس های تخصصی و عمومی در قالب 12 کلاس آغاز شد که دوره های عمومی شامل تشکیلات، مدیریت فرهنگی، منظومه کلی اندیشه مقام معظم رهبری و کلاس های متعدد سواد رسانه، تولید پادکست، تدوین‌گری، موشن‌گرافی و ... می شود.

خانم یاوری با بیان اینکه از اساتید مطرح کشوری برای تدریس آموزش های تخصصی دعوت به عمل آمده، افزود: در این دوره اساتید مجرّبی همچون آقای دکتر ایرانمنش، عضو حقیقی شورای جهاد و مدیر مرکز رشد ستاد پیشرفت جامع منطقه ای، که بایدها و نبایدها در جهاد تبیین را بیان می کند و خانم شریعتمداری مدرس جامعة المصطفی، مدیر مؤسسه فرهنگی حامیان مقاومت اسلامی و مسئول بین الملل خواهران بنیاد خاتم نیز با تاکید بر ضرورت شناسی طرح کلی اندیشه اسلامی به تشریح این مبحث می پردازد.

وی اضافه کرد: خانم فلاحی استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر عرصه فرهنگ و تربیت، اصول کلی تشکیلات را برای طلاب تبیین نموده و آقای دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی دکتری فرهنگ و ارتباطات، مدیر مؤسسه شناخت و مدرسه رسانه ای و عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام ارائه مبانی سواد رسانه را بر عهده دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان، علاوه بر شرکت در کلاس های عمومی، در دوره تخصصی هم شرکت می کنند تا در یک حوزه تخصصی مهارتی را بیاموزند تا بعد از اتمام دوره از مهارت های ایشان در زمینه های تبلیغی استفاده شود.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha