پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 1037297
۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه اگر در حالت کلی بخواهیم متوجه شویم که موفق هستیم یا خیر، باید در کوچه و بازار ببینیم اثر کار ما در مردم چه بوده، گفت: اگر مردم گفتند ما از خطبه‌های نماز جمعه یاد گرفتیم که چطور باید رفتار کنیم، اینجا معلوم می‌شود امام جمعه کارش را درست انجام داده و صداوسیما و رسانه‌ها نیز در انعکاس آن درست عمل کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در جمع کارکنان صدا وسیمای مرکز قزوین که در سالن اجتماعات این مجموعه رسانه‌ای برگزار شد، ضمن قدردانی از خدمات کارکنان این نهاد، اظهار داشت: صدا و سیمای قزوین با وجود اینکه نسبت به استان‌های دیگر دیرتر راه‌اندازی شده است اما پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته و با تحت پوشش قرار دادن وقایع، حتی از برخی استان‌های کهن کشور نیز جلوتر است و این موضوع جای قدردانی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: در ایام کرونا نیز زحمات زیادی توسط صداوسیما کشیده شد، که شاید خیلی از آن‌ها دیده نشده است.

وی با بیان اینکه اگر در حالت کلی بخواهیم متوجه شویم که موفق هستیم یا خیر، باید در کوچه و بازار ببینیم اثر کار ما در مردم چه بوده است و گفت: اگر مردم گفتند ما از خطبه‌های نماز جمعه یاد گرفتیم که چطور باید رفتار کنیم، اینجا معلوم می‌شود امام جمعه کارش را درست انجام داده و صداوسیما و رسانه‌ها نیز در انعکاس آن درست عمل کرده‌اند.

امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه ما یقین داریم صداوسیما در جامعه مؤثر است، یادآور شد: در روستا و شهر، زمانی که در ماشین نشسته‌ایم، روز و شب، مردم محصولات صدا و سیما را مشاهده می‌کنند و اثر آن در فرهنگ جامعه آشکار می‌شود، بنابراین لازم است تا در عرصه اعتلای فرهنگ مردم تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه اخلاص یکی از موارد مهم و مطالبات ائمه اطهار (ع) است، خاطر نشان کرد: گویا به ما می‌گویند اخلاص را از خودتان شروع کنید و شیرینی آن را بچشید، سپس به ذائقه دیگران نیز این شیرینی اخلاص را بچشانید.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به اینکه انس با قرآن نیز مطالبه پیغمبر و ائمه است، تصریح کرد: امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) را فرستادند تا از دشمن یک شب مهلت بگیرند و فرمودند به آن‌ها بگویید من عاشق نماز هستم، من به تلاوت کتاب عشق می‌ورزم و این یعنی دلم می‌خواهد یک شب دیگر هم با قرآن انس و الفتی داشته باشم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: اگر یک نفر بخواهد بفهمد قزوین حوزه علمیه فعالی دارد یا خیر، این با گزارش‌های رئیس حوزه میسر نخواهد بود، در رابطه با شما نیز همین‌گونه است، آن موقعی که یک غریبه‌ای از یک جای دیگر به استان ما بیاید اگر در منش و اخلاق مردم ما، خلق‌وخوی کسبه ما، در برخورد رانندگان ما و اهالی این استان اعتلای فرهنگی، آرامش روحی و کرامت انسانی، احترام گذاشتن به دیگران، رحمت و مروت، صداقت و انسانیت را در حد اعلا مشاهده کند، یعنی ما کار اثرگذار را ارائه کرده‌ایم.

امام جمعه قزوین ضمن بازدید از بخش‌های مختلف صدا و سیمای مرکز قزوین با مدیران و جمعی از کارکنان صدا و سیما دیدار و در جمع آنها سخنرانی کرد.

در این برنامه آقای سعید انبارلویی مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین گزارشی از اقدامات انجام شده در این مرکز ارائه کرد.

گفتنی است نهم مرداد ۱۳۷۵، سالروز بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، با عنوان روز صدا و سیما نامگذاری گردید.

شرط موفقیت در کارها از دید امام جمعه قزوین

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha