شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
انتظار سازنده و مخرب بر اساس مبانی شهید مطهری(ره) در اردکان بررسی شد

طی نشست علمی، انتظار سازنده و مخرب بر اساس مبانی شهید مطهری(ره) در اردکان بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، نشست علمی با موضوع «بررسی انتظار سازنده و مخرب بر اساس مبانی شهید مطهری»، صبح امروز باحضور حجت الاسلام حمید کمالی، استاد و پژوهشگر حوزه، به صورت حضوری و مجازی ویژه اساتید و طلاب مرکز تخصصی فقه و اصول فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) اردکان برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام کمالی، با توجه به انواع نگرش‌های مهدوی، تصریح کرد: نگاه اصلی به مسئله مهدویت بایستی نگاه اجتماعی، یعنی همان نگاه شهید مطهری(ره) و رهبری(مدظله العالی) باشد.

 وی با اشاره به اینکه نگرش‌های حق و باطلی، آینده بشریت و انتظار، انواع نگاه‌های اجتماعی در موضوع مهدویت است، اضافه کرد: قیام مهدی موعود(عج الله تعالی فرجه الشریف)، آخرین حلقه از حلقه‌های قیام حق و باطل است.

استاد حوزه با اشاره به کتاب "نبرد حق و باطل" شهید مطهری و با تأکید بر حقانیت این قیام، تصریح کرد: تشریح وظیفه منتظران در دوران غیبت در این کتاب بیان شده است.

وی در ادامه با توجه به دو نوع  نگاه امیدوارانه و ناامیدانه در مسئله مهدویت و انتظار، اظهار کرد: تاریکی آینده بشریت حاصل نگاه ناامیدانه و بر حسب محاسبات مادی پیش‌بینی می‌شود، اما دریافت اخبار و امدادهای غیبی در سایه اعتقاد به دین و آموزه‌های آن و فراتر از محاسبات عادی است که نصیب مشمولان آن خواهد شد.

حجت الاسلام کمالی به مسئله انتظار فرج پرداخت و افزود: انتظار حرکت آفرین و سازنده، افضل اعمال شمرده شده، به گونه‌ای که این توصیه در آثار شهید مطهری مشهود است.

وی با تأکید بر نیاز طلاب به  مطالعه آثار شهید مطهری(ره)، حاکم کردن نگاه این شهید بزرگوار را رافع بسیاری از مشکلات اعتقادی دانست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha