جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ولادت امام صادق (ع)

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام صادق(ع) بعد از سال ها در دورانی که فرهنگ اسلام و میراث گرانقدر اسلام در حال بازگشت به دوران جاهلیت بود ایشان انقلاب فرهنگی کردند و عصر نبوی و رسالت نبوی را باز خوانی و احیا کردند.

معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در سالروز میلاد باعظمت امام صادق(ع) اظهار داشت: این امام همام مردم را به جریان اصیل سنت نبوی باز گردانند و با همان سبک و سیره پیامبر(ص) امت را هدایت کردند.
وی افزود: امام به احیا و بازسازی معارف اسلامی پرداخت و مکتب علمی عظیمی به وجود آورد که محصول و بازده آن، تربیت چهار هزار شاگرد متخصص در رشته های مختلف علوم بود. شاگردان ایشان عهده دار ۴۰۰ کرسی آزاد اندیشی و علمی بودند.
کارشناسی دینی  ادامه داد: امام صادق(ع) بنیانگذار انقلاب فرهنگی بود و تأسیس چنین مکتب فکری، نوسازی و احیاگری تعلیمات اسلامی باعث شد که این امام به عنوان رئیس مذهب جعفری ( تشیع ) مشهور شود.
وی با بیان اینکه امام صادق(ع) میراث گرانقدر پیامبر(ص) را دوباره جان تازه بخشید گفت:امام با ایجاد عدالت محور، قسط محور و مقابله با تبعیض نژاد از بازگشت دین اسلام به عقب گرد و جاهلیت جلوگیری کرد.
ظهیری بیان داشت: فاصله بین حکومت بنی امیه و بنی عباس عصر طلایی بود که امام صادق (ع) توانست از این فرصت استفاده کند عصر طلایی را با نشر علوم آل محمد رقم بزند.


وی با اشاره به اینکه دوره امامت امام صادق(ع) بیشتر از سایر ائمه بوده است گفت: عمر مبارک ایشان حدود ۶۵ سال بود و از فرصت گرانقدر عمرشان در مسیر احیای دین اسلام و نشر علوم بهره بردند.


کارشناس دینی  ابراز داشت: فقه شیعه امامیه که به فقه جعفری مشهور است منسوب به جعفر صادق(ع) است چون فرقه نجات یافته و به حقی است که روزی فراگیر خواهد شد و همین جریان شیعه است که از اولین وصی پیامبر اسلام به امام علی(ع) و سلسله امامت رسید و در بین مردم رواج یافت.


وی تاکید کرد: این دین در زمان امام صادق(ع) بازخوانی شد تا زمینه ای را برای ظهور منجی عالم بشریت و کامل شدن تاسیس حکومت جهانی  مهدوی را فراهم سازد از این رو امیدوار هستیم شیعیان خوبی برای اجرای فرهنگ و سنت نبوی و استمرار راه و روش امام صادق(ع) باشیم.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha