پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
موسوی

حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: منظور از وحدت بین مسلمانان اختلاط بین مذاهب و اعتقادات یا دست کشیدن از عقاید نیست، بلکه مسلمانان با وجود مشترکات می توانند به تقویت امت واحده بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خمینی شهر، ضمن تبریک میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام صادق (ع) به مشترکات مسلمانان مانند خدای واحد، پیامبر، قبله و کتاب واحد اشاره کرد و گفت: منظور از وحدت بین مسلمانان اختلاط بین مذاهب و اعتقادات یا دست کشیدن از عقاید نیست، بلکه مسلمانان با وجود مشترکات می توانند به تقویت امت واحده بپردازند.

امام جمعه خمینی شهر، وظیفه یک شیعه را  پیروی از سیره اهل بیت(ع) خواند و ادامه داد: مدارا کردن با مخالف جزو سیره اهل بیت (ع) است و استکبار ستیزی از مصادیق بارزی بوده که باعث وحدت مسلمانان جامعه است.

امام جمعه خمینی شهر تصریح کرد: دشمن همیشه در صدد تفرقه افکنی بین مسلمانان جهان بوده، لذا مقصود از وحدت این مطلب است که با حفظ اندیشه ها و اعتقادات هر دو مذهب چه شیعه و چه سنی  به تقویت نقاط مشترک بین مسلمانان پرداخته شود؛ زندگی شیعیان در کنار اهل سنت از زیبایبهای وحدت جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی ‌ابراز کرد: برگزاری مجالس شادی برای اهلبیت(ع) عملی بسیار نیکو است، اما طبق فتاوای مراجع عظام تقلید باید از مجالسی که درآن نسبت به مقدسات مذاهب دیگر توهین صورت می پذیرد و باعث از بین رفتن انسجام اسلام و موجب شقاق و اختلاف بین مسلمانان است، پرهیز شود، چرا که این فعل جایز نیست.

وی توضیح داد: سیره ی هیچ یک از اهلبیت (ع) لعن و دشنام به مخالفان خود نبوده و توصیه آنها رفع مشکلات حتی مخالف است، چرا که این رفتار موجب زینت اهلبیت(ع) محسوب می شود.

امام جمعه خمینی شهر در ادامه به جایگاه ‌ امام صادق(ع) نزد بزرگان اهل سنت اشاره و بیان کرد: امام صادق (ع) جایگاه بالایی نزد بزرگان اهل سنت داشته است و توصیفات چهاربزرگ اهل تسنن در وصف امام(ع) بسیار قابل تامل است.

وی در پایان به گفته ابو حنیفه استناد و خاطر نشان کرد:  ابوحنیفه از پیشوایان اهل سنت، امام صادق(ع) را فقیه‌ترین و داناترین فرد در میان مسلمانان دانسته و به نقل مالک بن انس گفته است «از جهت فضل، علم و عبادت و ورع، ‌ هیچ چشم و گوشی برتر از جعفر بن محمد ندیده و نشنیده است».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha