یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پیامبر اکرم(ص) تجلی اسماء الهی در زمین است

حوزه/ اگر انسان بخواهد دارای خُلق عظیم شود، خداوند متعال قله ای را برای ما ترسیم کرده که آن خُلق عظیم پیامبر(ص) است که باید رفتار و گفتارمان شبیه نبی مکرم اسلام(ص) شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام جعفر رحمانی، روز  یکشنبه در نشست اخلاق نبوی که به مناسبت میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) در موسسه آموزش عالی حوزوی فدک همدان برگزار شد، گفت: پیامبر اکرم(ص) تجلی اسماء الهی است. البته اسماء الهی بالاصاله مختص انبیا و اولیای الهی است، ولی پیروان آنان هم می توانند در نظام هستی محل تجلی اسماء الهی شوند.

استاد حوزه افزود: راه رسیدن به این جایگاه آن است که انسان به خُلق عظیم برسد، همان گونه که خداوند متعال درباره پیامبر(ص) فرمود:«انک لعلی خلق عظیم».

وی در بیان معنای اخلاق، اظهار کرد: اخلاق جمع خُلق است؛ خُلق به معنی صفات درونی در باطن و نفس انسان است و برای آنکه این صفات به شکل ملکه درآید و نهادینه شود، باید پایدار و راسخ باشد.

رحمانی در پایان گفت: اگر انسان بخواهد دارای خُلق عظیم شود، خداوند متعال قله ای را برای ما ترسیم کرده که آن خُلق عظیم پیامبر(ص) است که باید رفتار و گفتارمان شبیه نبی مکرم اسلام(ص) شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha