جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست هم اندیشی معاونین پژوهش مدارس علمیه استان اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین جلالی گفت: ترویج فرهنگ پژوهشی و تقویت مهارت پژوهشی طلاب، رسالت اصلی معاونین پژوهشی مدارس علمیه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه ازاصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محسن جلالی، پیش از ظهر امروز در نشست معاونین پژوهش مدارس علمیه اصفهان، اظهار کرد: امروزه امکانات خوبی برای ما فراهم شده است که برخی از آنها آرزوی گذشتگان ما بوده است، لذا شایسته است که فراتر از شرح وظایف خود اقدام کنیم.

وی با اشاره به سردار دلها، شهید سلیمانی گفت: ایشان نمونه بارز این ادعا است که فراتر از حیطه وظایف خودعمل می کرد که این امر باعث شده بود در دلها بنشیند و به مقام والای شهادت رسید. این نمونه رفتاری را ما بعضا در برخی از طلاب و روحانیون شاهدیم که فراتر از حیطه وظایف ابلاغی خود و حتی برای فضای بیرون مدراس انجام می دهند.

 معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: توصیه ای که رهبری در جمع دانشجویان برای تبیین در فضای مجازی کردند، به نحو اولی برای طلاب و روحانیون مطرح است، لذا انتظار از معاونین پژوهشی این است که در زمینه تولید محتوا کمک‌رسان در این زمینه باشند.

جلالی گفت: ما در شرایطی هستیم که نباید فرصت ها از دست بدهیم، همه باهم با یکدیگر تعامل داشته باشیم و در هر جایگاهی و با هر پست و مقامی و ضریب نفوذی که داریم، اقدام کنیم و به انتظار ننشینیم.

وی با اشاره به اینکه معاونین پژوهشی مد نظر داشته باشند که سابقه حوزه علمیه اصفهان حوزه علمیه شاخص و تراز اول بوده است و بزرگان دینی زیادی در این حوزه علمیه تحصیل کرده اند، اقدامات و فعالیت های خود ر ا متناسب با این سبقه تنظیم کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: توصیه اکید دارم که نکات مهم در توصیف اهمیت پژوهش از زبان بزرگان، خاصه رهبری و مراجع عظام را به طلاب و حتی مدیران مدارس متذکر شوید، ترویج و تقویت فرهنگ پژوهش رسالت اصلی معاونین پژوهش در مدارس و سپس تقویت مهارت های پژوهشی طلاب چون فیش برداری، مطالعه عمیق، روش تحقیق و ... لازمه ادامه راه است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی طلاب و روحانیون حوزوی مسائل معیشتی و اقتصادی است، بیان کرد: اگر طلبه و روحانی مطالعات عمیق و روشمند داشته باشد و قلم به دست باشد و بتواند پژوهش نمایند، مباحث اقتصادی او هم تامین خواهد شد، داشتن مهارت پژوهش لازمه طلبه امروز حوزوی است.

معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان در ادامه به معاونین پژوهش مدارس توصیه کرد:  نسبت به ارسال موضوعات کرسی های آزاداندیشی، برنامه مهارت های پژوهشی که قصد برگزاری دارند، به مسئولین مرکز مدیریت و معاونت پژوهشی اعلام کنند.

جلالی اظهار کرد: با توجه به درخواست برخی معاونین پژوهش، ان شاءالله حضور مسئولین پژوهش مرکز در مدارس بیشتر خواهد شد.  

وی تاکید کرد: معاونین پژوهش نسبت به چگونگی اجرایی نمودن برنامه های پژوهشی در جدول آموزشی مدرسه ارائه برنامه نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha