جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هفته وحدت

حوزه/ استاد مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) گرگان گفت: ارتباط انسان با قرآن موجب حضور خداوند در زندگی می‌شود، زیرا زمانی که خداوند محور زندگی مردم شد، آن زندگی بن بست ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، نشست تربیتی به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت به‌ صورت مجازی با حضور کارکنان و طلاب مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان برگزار شد.

خانم فاطمه ناصری محمدآبادی، قرآن را رشته اتصال انسان با خداوند دانست و بیان کرد: ارتباط انسان با قرآن موجب حضور خداوند در زندگی می‌شود، زیرا زمانی که خداوند محور زندگی مردم شد، آن زندگی بن بست ندارد.

استاد مدرسه علمیه الزهراء(سلام­ الله ­علیها)، با بیان اینکه تدبر در آیات قرآن بالاترین نوع انس انسان با پروردگارش است، اضافه کرد: هر نوع ارتباط انسان با قرآن، موجب شفاعت این کتاب آسمانی برای انسان می‌شود، ولی جهت کسب فیوضات و خیرکثیر باید همراه با تدبر در آیات باشد.

خانم ناصری با استناد به کلام شهید مطهری(ره) که فرمود: «قرآن را با تأمل بخوانید آنجا که به شگفتی­ های آفرینش می­ رسید توقف کنید زود رد نشوید، و اگر به نکته ­ای برخوردید همان جا بایست و روی آن تامل کنید دلها را به وسیله قرآن به حرکت در آورید»، تصریح کرد: در قرائت قرآن تنها به ظاهر آیات اکتفا نکنید.

وی ادامه داد: فعالیت‌های روزمره انسان نباید بین او و قرآن فاصله بیندازد، چنانکه ائمه معصومین(علیهم­السلام) با وجود مشغله‌های زیاد همواره با قرآن مانوس بودند؛ انس با قرآن در احوالات علمای بزرگ دین نیز بسیار مورد توجه بوده است.

استاد حوزه خواهران، نزول قرآن را برای هدایت و نجات انسان از تاریکی جهل دانست و اضافه کرد: از قرآن نباید استفاده ابزاری کرد، همانند خرید منزل، بدرقه کردن مسافر و یا قرائت در مجالس عروسی و ختم، بلکه باید در تمام امورات زندگی از آن بهره ­مند شویم.

ناصری با استناد به حدیث نبوی که فرمودند: «هنگامی که فتنه ها همچون شبح تار انسان را فراگرفته به قرآن روی آورید که قرآن شفاعت کننده­ای است که شفاعتش پذیرفته، و هرکس قرآن را پیش روی خود قرار دهد به بهشتش راهنمایی می‌کند و کسی که آن را پشت سر قرار دهد به دوزخش می ­کشاند»، اظهار کرد: کلام وحی، انسان را به بهترین راه هدایت کرده و راه رهایی از فتنه ­­های مختلف را نشان داده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha