دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ همایش «علم حکمرانی و حکمرانی عالمانه» در قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان گفت: نباید از عرصه تحقق علم غافل شد؛ صرف مراوده علمای دینی با سیاستمداران کافی نیست و می بایست حوزه های علمیه از طریق تولید علم کاربردی اعتماد اجرایی و مدیریتی سیاستمداران را جلب نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا قاسمیان رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در همایش علم حکمرانی عالمانه که در سال همایش های شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی در قم برگزار شد گفت: مقام معظم رهبری بر داشتن منشأیّت دینی در مورد قوانین کشور تأکید دارند؛ این یعنی قوانین باید از دل حوزه و آموزه های حوزوی برآیند.

وی افزود: بنا به روایت حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام باید علم را از استعمال و کاربرد بخواهیم؛ یعنی می بایست علم ما نیاز و مشکلی را یا در وجود خودمان و یا در سطح جامعه بتواند برطرف نماید.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان خاطرنشان کرد: نباید از عرصه تحقق علم غافل شد؛ صرف مراوده علمای دینی با سیاستمداران کافی نیست و می بایست حوزه های علمیه از طریق تولید علم کاربردی اعتماد اجرایی و مدیریتی سیاستمداران را جلب نماید.

وی فکر کردن به تحقق علوم را در کنار تولید آن ها از مسائل اساسی برای اهل علم دانست و گفت: بحث دین و حکمرانی را از این جهت مورد پیگیری قرار دادیم تا بستری برای ابراز وجود دغدغه مندان این عرصه ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان گفت: نباید از عرصه تحقق علم غافل شد؛ صرف مراوده علمای دینی با سیاستمداران کافی نیست و می بایست حوزه های علمیه از طریق تولید علم کاربردی اعتماد اجرایی و مدیریتی سیاستمداران را جلب نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha