شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
السيد محمد مهدي الخرسان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اسکندری روش علمی علامه خرسان را الگویی در شیوه مواجهه محققین تشیع با سایر مذاهب دانست و گفت: ایشان با استفاده از اقوال و نظرات موجود در کتاب های اهل تسنن به اختلافات بین شیعه و سنی پرداخته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رضا اسکندری دبیر کنگره علمی امناء الرسل ظهر امروز در نشست با مدیر حوزه های علمیه گفت: چه در بُعد علمی، پژوهشی و چه از نظر اخلاقی و معنوی شخصیت آیت الله خرسان قابل توجه و الهام بخش است.

وی افزود: نوع نگاه علامه خرسان به مسائل و اختلافات بین شیعه و سنی کاملاً مستدل و مؤدبانه با رعایت اصول اخلاقی است.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری خاطرنشان کرد: علامه خرسان باورهای مشترک علمای اهل تسنن با نگاه شیعی را در قالب کتاب آورده اند.

وی روش علمی علامه خرسان را الگویی در شیوه مواجهه محققین تشیع با سایر مذاهب دانست و گفت: ایشان با استفاده از اقوال و نظرات موجود در کتاب های اهل تسنن به اختلافات بین شیعه و سنی پرداخته اند.

دبیر کنگره علمی امناء الرسل تصریح کرد: نکته بسیار مهم برای ما ترسیم راه درست برای نزدیک شدن دو حوزه علمیه قم و نجف بود؛ در کنگره علامه خرسان افراد عالم بسیاری مشارکت داشته اند.

وی با اشاره به نزدیک بودن برگزاری جلسه کنگره افزود: ما از اول دغدغه این را داشته ایم که با کمترین بودجه ها بتوانیم این کنگره را برگزار کنیم؛ به همین جهت برنامه ها را طوری طراحی کردیم که با هزینه های حداقلی اجرایی شوند و نیز هزینه ها به صورت توزیعی بین نهادهای مختلف تقسیم گردد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha