پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرکز نور

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به همراه اعضای هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی، از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به همراه اعضای هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی، از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بازدید کردند.

در این بازدید که با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین بهرامی رئیس و معاونین مرکز نور صورت گرفت، رئیس مرکز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردها، میهمانان را با محصولات فناورانه نور آشنا نمود. 

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به حجم انبوه اطلاعات گردآوری شده از کتب مختلف در رشته‌های متعدد علوم اسلامی و انسانی و نیز به اهتمام این مرکز به صحت دیجیتال‌سازی و تایپ این متون اشاره نمود. 

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی به ایجاد و توسعه رشته علوم انسانی با گرایش اسلام پژوهی در دانشگاه ها و پژوهشکده‌های بزرگ دنیا اشاره کرد و افزود: اگر ما در این زمینه فعال نباشیم، مرجعیت علمی اسلام از جهان اسلام به غرب منتقل خواهد شد و در این میان محصولات نرم افزاری و پایگاه‌های نور، سعی بر رفع این نیاز در میان محققان و علاقه‌مندان به معارف اسلامی دارد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام اکبر راشدی نیا معاون پژوهشی مرکز نور به ارائه گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی پرداخت و افزود: مرکز طی سال‌های فعالیت خود بیش از ۷۰ هزار جلد کتاب را دیجیتالی نموده و با ارائه آن به جامعه پژوهشی موجبات آشنایی با تراث اسلامی شیعه و دیگر مذاهب و نیز اعتماد بزرگان و علما به محصولات نور را فراهم نموده است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری گسترده ای که در جمع‌آوری و دیجیتال‌سازی نسخ خطی در جهان انجام گرفته، گفت: متأسفانه این فعالیت‌ها در راستای تضعیف اعتقادات و پایه‌های مذهب شیعه و اسلام ناب صورت می‌گیرد. 

 حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی در پایان، با اشاره به قدمت بیش از ۲۰ سال از تحقیقات و جمع‌آوری نسخ خطی اسلامی توسط غربی‌ها، حساسیت و اهمیت این موضوع نزد دشمنان اسلام را بسیار بالا دانست و آرزو نمود مرکز تحقیقات نور بتواند روند فعالیت مؤثر و موفق گذشته خود را همچنان با قوت ادامه دهد. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha