شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماموستا رستمی

حوزه/ نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: از مسئولان و مدیران درخواست داریم که نسبت به حضور در نماز جمعه اهتمام کافی داشته باشند، زیرا همین حضور باعث ایجاد ارتباط بیشتر با مردم و جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا فایق رستمی، امروز در همایش نماز که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: ارتباط با خدا باعث می شود که بسیاری از مشکلات انسان ها برطرف شود، لذا امور دینی به مانند نماز نقش مهمی در بحث ارتقای سلامت روحی فرد و جامعه دارد.

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کسانی که همواره نماز را جزو امور اصلی زندگی خویش قرار می دهند از بسیاری گناهان به دور هستندو به نوعی می توان گفت که نماز بیمه کننده انسان در برابر بدیهاست.

امام جمعه سنندج اظهار کرد: تاثیرات نماز و صبر عملا در هشت سال دفاع مقدس خود را نشان داد، برپا داشتن نماز و سایر شئونات دینی باعث شد که رزمندگان اسلام در برابر ۳۷ کشور متخاصم ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: از مسئولان و مدیران درخواست داریم که نسبت به حضور در نماز جمعه اهتمام کافی داشته باشند، زیرا همین حضور باعث ایجاد ارتباط بیشتر با مردم و جامعه می شود.

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت علی (ع) درباره جایگاه نماز می فرماید:«نماز طبق همان لحظه تحمل امانت بزرگی است که خدا به کوه‌ها سپرد و نتوانستند تحمل کنند اما در نهایت آن را به انسان سپرد».

رسیدن به جامعه ای خدامحور در گروه نهادینه سازی نماز است

در ادامه این نشست، حجت الاسلام علی مرادی، امام جمعه شهرستان بیجار نیز در سخنانی بیان کرد: رسیدن به جامعه ای با اخلاق و خدامحور در گروه نهادینه سازی نماز است.

امام جمعه شهرستان بیجار گفت: در هر خانه ای که نماز اقامه می شود درب آن خانه بر روی تمام بدیها و پلیدیها بسته می شود.

حجت الاسلام مرادی نماز را باعث ایجاد روحیه عملگرایی در انسان ها دانست و اظهار کرد: تاثیرات جمعی و اجتماعی نماز بسیار فراوان است و بیان یک یک آنها نیازمند زمان است، برای نمونه در مسائل اقتصادی، وقتی که شخصی اهل نماز باشد هرگز به اموال دیگران دست اندازی نمی کند و این خود یک ایمنی اجتماعی ـ اقتصادی محسوب می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha