پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سعید صلح میرزایی

حوزه/ حجت‌الاسلام صلح میرزایی گفت: ما نمی توانیم فقه سیاسی داشته باشیم، اما یک نظام ارزیابی یافته پژوهشگر و فقیه را نداشته باشیم، چون جنبه استنباطی ندارد و برخی ابعاد آن از نوع عقلی و عقلایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام  سعید صلح میرزایی، مدیر مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی قم، در دومین نشست از مجموعه نشست‌های معرفی و نقد کتاب «فلسفه فقه سیاسی از دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای» تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسجاد ایزدهی، به عنوان ناقد گفت: برخی مطالب کتاب به گونه ای است که به نظر می آید، دارای رویکرد محافظه کارانه می باشد، که حساسیت عده ای برانگیخته نشود.

حجت الاسلام صلح میرزایی تاکید کرد: معرفی علمی رهبر معظم انقلاب اسلامی کار بسیار بزرگی‌ست  که تنها بخشی از آن در این کتاب انجام شده است.

وی بیان داشت: کتاب «فلسفه فقه سیاسی از دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای» به محتوای سخنان مقام معظم رهبری تا سال ۱۳۹۲ مراجعه کرده، بحث گزارش متن رهبر معظم انقلاب  طبق منابع کتاب تا سال ۱۳۹۲ مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیر مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: تفاوت مقام معظم رهبری در بررسی مباحث فقهی ایشان با فقهای دیگر این است که رهبر معظم درباره روش و اعتقادات فقهی خود بیانی جداگانه دارند.

وی افزود: نکته دیگری که در تحقیق و فیش برداری ها باید رعایت می شد، این است که مقام معظم رهبری در مباحث فقه سیاست بیانات مبنایی دارند؛ بنابراین باید متون پایه، مورد تحقیق قرار می گرفتند.

حجت الاسلام صلح میرزایی تاکید کرد: در کتاب «فلسفه فقه سیاسی از دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای» دید جهانی و تمدنی مقام معظم رهبری غائب است و فقط نگاه ایرانی در کتاب ظهور دارد.

وی گفت: ما نمی توانیم فقه سیاسی داشته باشیم، اما یک نظام ارزیابی یافته محقق، پژوهشگر و فقیه را نداشته باشیم، چون جنبه استنباطی ندارد و برخی ابعاد آن از نوع عقلی و عقلایی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha