یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
برنامه

حوزه/ دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، صبح امروز با حضور در برنامه «سلام تهران» در خصوص ویژگی‌های نوجوانان امروز و چالش‌ها و فرصت‌های فراروی این نسل، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حسین تاریخی، صبح امروز با حضور در برنامه «سلام تهران» در خصوص ویژگی‌های نوجوانان امروز و چالش‌ها و فرصت‌های فراروی این نسل، توضیحاتی ارائه داد.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با اشاره به نقش آفرینی شهدای سیزدهم آبان ۵۷، بیان کرد : این نوجوانان در آن برهه زمانی احساس دِین کرده و با حضور در تجمعات اعتراض خود را علنی کردند که مورد حمله رژیم پهلوی قرار گرفتند و شهید شدند از این رو روز سیزدهم آبان به عنوان روز دانش آموز ثبت و ماندگار شد.


وی با اشاره به تغییر فضا و رویکرد نوجوانان فعلی با نوجوانان سال‌های ۵۷، اظهار کرد : در وهله کنونی دسترسی به تکنولوژی بسیار راحت‌تر از گذشته است. در گذشته برای دسترسی به اطلاعات باید چندین هفته به منابع متعدد رجوع می کردیم اما در حال حاضر با لمسِ یک دکمه به اطلاعات زیادی می‌رسیم و این کوتاه تر شدن زمان در حیث استفاده از این ظرفیت تبدیل به یک فراغت بال شده و امکان تأمل روی مسائل جدی‌تر را فراهم کرده است.

تاریخی با اشاره به قابلیت‌های نوجوانان عصر حاضر، بیان کرد : باید بپذیریم دانش‌آموزان و نوجوانان ما در عرصه‌های متنوع و فضای مجازی و حقیقی در کنار افرادی که ادعای حرفه‌ای‌گری می کنند نقش آفرین هستند و  باید این افراد را به رسمیت بشناسیم تا قابلیت خود را بیشتر به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه بعضاً شاهدیم برخی از این دانش‌آموزان مستعد به افرادی که در فضای رسانه‌ای بسیار تأثیرگذارند پیشی می‌گیرند، اظهار داشت : باید این افراد را به رسمیت شناخت چرا که اکثر آنها در فضای مجازی یک کنشگر هستند و میزان تاثیرگذاری بالایی دارند و حتی می‌توانند رهبری گروه  همسالان را برعهده گیرند و در حوزه‌های دیگر مسئولیت پذیر باشند.
 
دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اضافه کرد: تجربه انقلاب به اثبات رساند هر گاه دانش آموزان به میدان آمدند گره‌گشایی ویژه‌ای در گلوگاه ها ایجاد کردند از این رو نباید از ظرفیت این نسل غافل شد .

تاریخی درباره ضرورت توجه به این قشر گفت:  برخی از این چهره‌ها افراد شاخصی هستند که می توانند در بزنگاه ها موثر باشند و گره‌گشایی کنند و «شهید لندی‌ها » خروجی دهه هشتادی ها هستند از این رو ضروریست که چالش‌های پیش روی آن ها را هموار کنیم.

تاریخی درباره ضرورت توجه به پرورش در کنار آموزش، بیان کرد: مکانیزمی که در فرایند ساختاری آموزش و پرورش جاریست بیشتر معطوف به تحصیل فرزندان است اما ما دنبال تربیت افرادی هستیم که در همه ابعاد رشد کنند.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در خصوص نقش تشکل‌های دانش‌آموزی در ۴۰  سال اخیر در پیشبرد اهداف انقلاب، گفت:  تشکل‌ها مسیر میانبری برای ساختار کشور هستند و تلاش کردند خلأهای موجود را از مسیر کوتاه و با سرعت بالاتر جبران کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha