جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 988195
۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
بعدازظهر یک روز معمولی

حوزه/ انتشارات شمیم مهر و اندیشه کتاب «بعدازظهر یک روز معمولی» نوشته دو بانوی طلبه را منتشر و روانه بازار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، «بعدازظهر یک روز معمولی» عنوان کتاب جدیدی است که انتشارات شمیم مهر و اندیشه منتشر و تقدیم علاقه مندان کرده است.

داستان نویسی و داستان گویی، همواره تجربه‌ جدیدی به دنیا انسان ها اضافه می‌کنند. علاوه بر آن، باعث شناخت شخصیت‌ها، زندگی کردن با آن‌ها و گسترده شدن جهان ما می‌شود و لذتی وصف‌ناشدنی دارد.

داستان های کوتاه فارسی یا همان ایرانی از گذشته تا امروز مسیرهای متفاوتی را در محتوا، زبان و ساختار طی کرده‌اند. گاهی سراغ مسائل اجتماعی یا فرهنگی رفته‌اند، زمانی به درونیات شخصیت‌ها پرداخته‌اند و برخی دیگر به کنکاش در مسائل و روابط پیچیده‌ مردم طبقه متوسط جامعه مشغول شده‌اند.

خانم ها مریم میرزایی و سیده معصومه معنوی، دو نویسنده خوش نام عرصه حوزوی، کتاب بعد از ظهر یک روز معمولی، را با هدف پر کردن اوقات فراغت افراد در زمان قرنطینه بیماری کرونا،  با محوریت ۱۰ داستان کوتاه، در ژانر اجتماعی، درباره زندگی افراد عادی در جامعه نوشته اند.

این ۱۰ داستان کوتاه مجزا از یکدیگرند و در عین حال هر کدام با احساسی لطیف و کلماتی ساده و قابل فهم نوشته ‌شده‌اند که هر خواننده و البته شنونده‌ای را به وادی واقعیت زندگی افراد جامعه می‌کشاند.

علاوه بر این در این کتاب خانم ها مریم میرزایی و سیده معصومه معنوی، به اتفاقات کاملا ساده و روزمره، افراد جان بخشیده و آن‌ها را به عنصری پویا در داستان‌هایشان تبدیل کرده اند.

نویسندگان کتاب بعد از ظهر یک روز معمولی، در تمامی ۱۰ داستانشان، صادقانه و بی‌پروا به رفتارها و اتفاقات اجتماعی پرداخته و خواننده ها را در مسیر رویداد هر داستان قرار می دهند.

در این کتاب ۷۰ صفحه ای، ۱۰داستان کوتاه فارسی راجع به آدم‌هایی می‌خوانیم که بسیار بسیار آشنا و نزدیک به نظر می‌رسند. هر کسی که این مجموعه‌ را بخواند، ممکن است تصور کند آدم‌های داستان‌هایش را دیده یا فکر کند هر روز جلوی خانه‌اش نشسته و مردم محله را تماشا کرده است.

در هر داستان شخصیت به سرعت و با کوتاه‌ترین عبارات معرفی می‌شود. عنوان اغلب داستان‌ها، نام آدمی است که داستان زندگی او را می‌خوانیم و بلافاصله در همان ابتدا توصیف‌های مختصری راجع به وضعیت ظاهری یا خصوصیات اخلاقیش می‌بینیم.

کتاب «بعدازظهر یک روز معمولی» به همت انتشارات شمیم مهر و اندیشه منتشر و روانه بازار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha