دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی

حوزه/ سند ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری در مقابله با کرونا و سند ارتقای فرهنگ سلامت جامعه در هفتاد و دومین نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی مصوب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان، امروز در هفتاد و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی و در آستانه ۱۴ آبان، روز فرهنگ عمومی به ارائه برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام پرداخت و سخنرانی دبیر شورای فرهنگ عمومی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، تشکیل جلسات ۹ کارگروه تخصصی در راستای اجرای اسناد شورای فرهنگ عمومی، رونمایی از نرم‌افزار معرفی چهره‌های قرآنی استان، نشست تخصصی نقش رسانه‌ها در تعالی فرهنگ عمومی جامعه را از اهم برنامه‌های این روز برشمرد.

حسین فرخنده تشکیل شورای فرهنگ عمومی در مرکز استان و شهرستان‌ها، حضور رئیس و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در برنامه‌های صداوسیما و تبیین و تشریح وظایف و کارگروه‌های شورای فرهنگ عمومی، تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان، دیدار با خانواده معظم شهدا تقدیر و تجلیل از اعضای کمیته علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان، رونمایی از کتب فرهنگی جهت‌دهی به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه برای پرداختن به اهمیت شورای فرهنگ عمومی در نماز جمعه و برپایی نمایشگاه خوشنویسی را در زمره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این روز اعلام کرد.

وی همچنین در راستای فراهم شدن زمینه مشارکت مردم و ارتقای فرهنگ عمومی، شناسایی و تقدیر و تجلیل از ۳۰ خادم فرهنگ عمومی در زمینه‌های مختلف وقف، فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، ورزش همگانی را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد.

فرخنده از سند ارتقای فرهنگ سلامت و سند مقابله با کرونا و تقویت مسئولیت‌های فردی در این زمینه به‌عنوان دستور کار جلسه یاد کرد و از تلاش دبیرخانه برای ایجاد پیوست فرهنگی و حرکت بیشتر به سمت هم‌افزایی دستگاه‌ها و ارتباط و تعریف نسبت دستگاه‌ها در اجرای بهتر مأموریت‌ها سخن گفت.

گفتنی است، در این جلسه دکتر افشین دلشاد معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به تبیین سند ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری در مقابله با کرونا و سند ارتقای فرهنگ سلامت جامعه، پرداخت و اعضای جلسه نیز نظرات و پیشنهادهای خود در مورد این برنامه را ارائه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha