جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
واکسن

وزارت بهداشت در اطلاعیه ای مواردی را در خصوص تجویز دُز سوم واکسن کووید۱۹ و واکسن مسافرین مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه ای مواردی را در خصوص تجویز دُز سوم واکسن کووید۱۹ و واکسن مسافرین مطرح کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است: 

با توجه به مصوبات کمیته فنی واکسیناسیون کووید۱۹ و مرور مستندات داخلی و بین المللی برای کسب حداکثر ایمنی لازم و همچنین مراجعات افرادی که بدلیل اضطرار سفر و عدم قبول نوع واکسن دریافت شده(نوبت اول و دوم) در کشور مقصد دچار مشکل هستند موارد ذیل اعلام می شود: 

۱-افراد بالای ۶۰ سال که دو نوبت واکسیناسیون اولیه از واکسن های غیرفعال شده(سینوفارم، کوواکسین بهارات و کووایران برکت) استفاده کرده اند، بایستی نوبت سوم واکسن ترجیحا مشابه نوبت اول(غیرفعال شده) به فاصله ۴ ماه از نوبت دوم دریافت نمایند. 

۲-در حال حاضر مستندات علمی برای دریافت دُز چهارم واکسن به ویژه واکسن های مصرف شده در کشور، موجود نیست لذا دریافت دُز چهارم توصیه نمی شود. 

۳-در خصوص افرادی که به دلیل اضطرار سفر و عدم قبول نوع واکسن دریافتی توسط کشور مقصد، دچار مشکل شده اند کمیته ۳ نفره(اعضا به تشخیص دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی سراسر کشور) تشکیل و مجوز تزریق یک یا دو نوبت واکسن آسترازنکا به عنوان نوبت دوم یا سوم به صورت موردی و بعد از بیان هشدارهای لازم در خصوص عوارض احتمالی و اخذ تاییدیه رضایت آگاهانه از فرد اقدام نمایند. حداقل فاصله بین دریافت واکسن نوبت دوم و سوم یک ماه خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    اعتراف بزرگ !تزریق دوز سوم "بعد از بیان هشدارهای لازم در خصوص عوارض احتمالی و اخذ تاییدیه رضایت آگاهانه از فرد"! به روشنی گواه آن است که واکسن نوپدید کرونا خطراتی ایجاد می کند که کسی مسئولیت آنرا نمی پذیرد و به عهده نمی گیرد!