پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری، با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی فرماندهان جنگ با مسلمانان در تمام جهان هستند، گفت: در همه جای جهان جنگ در برابر مسلمانان به فرماندهی آمریکا و اسرائیل است، مبنای قرآنی، فکری، اسلامی و ولائی ما بر ممنوعیت هرگونه رابطه دوستانه با آمریکا و اسرائیل روشن بوده و افراد با بصیرت در این مورد هیچ گونه شکی به خود راه نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در آستانه سالروز ۱۳ آبان، در درس خارج فقه و اصول در مدرسه علمیه الغدیر اهواز، با اشاره به درپیش بودن یوم الله ۱۳ آبان، با بیان اینکه آیات و روایات جهاد، مبنای فکری، فقهی و عقیدتی مبارزه با استکبار جهانی است، اظهارداشت: در زمان ما، مصداق جهاد با ظالم مقابله با آمریکا و رژیم اشغالگر قدس است.

وی افزود: جمهوری اسلامی با کشورهای دیگر و حتی حکومت‌های کافر کاری نداشته و آنها را استکبار جهانی نمی داند، همچنین ارتباط همه جانبه و دوستانه با آنها را جایز و صحیح می داند؛ اما یکی دو کشور هستند که عنوان استکبار جهانی بر آنها منطبق است که قرآن به ما اجازه نمی دهد با آنها ارتباط دوستانه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری، با بیان اینکه قرآن سیاست خارجی ملت‌های مسلمان را برای ما بیان کرده، گفت: دو نمونه آن آیات ۸ و ۹ سوره "الممتحنه" است که قرآن کریم در آیه ۸ سوره الممتحنه می فرماید: "لَّا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ لَمْ یُقَاتِلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَلَمْ یُخْرِجُوکُم مِّن دِیَارِکُمْ أَن تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَیْهِمْ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطِینَ" یعنی خداوند ما را از ایجاد روابط حسنه با دولت هایی که مسلمان نیستند اما قصد دشمنی با اسلام ندارند و مسلمانان را از دیارشان اخراج نکرده اند، نهی نمی کند و می‌فرماید با نیکوکاری و براساس عدالت ارتباط برقرار کنید.

وی بیان کرد: در آیه بعدی خط قرمزها را معین می‌کند و می‌فرماید: "إِنَّمَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ قَاتَلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَأَخْرَجُوکُم مِّن دِیَارِکُمْ وَظَاهَرُوا عَلَیٰ إِخْرَاجِکُمْ أَن تَوَلَّوْهُمْ وَمَن یَتَوَلَّهُمْ فَأُولَٰئِکَ هُمُ الظَّالِمُون" یعنی خداوند شما را از رابطه با کسانی که دشمن دین شما هستند نهی می‌کند. این چند کشور با دین، قرآن، پیامبر، مذهب، فرهنگ، امام حسین(ع) و امام زمان(عج) ما سر جنگ دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری، اضافه کرد: خداوند در ادامه می‌فرماید؛ اگر کسی به آنها دست دوستی داد ظالم است. در جای دیگر می‌فرماید هر کس با مستکبران دوستی کند از آنها است. صرف اینکه بگویند مسلمانیم کفایت نمی کند آنها عملا در خط کفر حرکت می کند. آنهایی که با اسرائیل سازش کردند در واقع مسلمان نیستند، "وَمَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ".

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: آمریکا و صهیونیست ها بودند که فلسطینیان، لبنانی‌ها، سوری ها، یمنی‌ها، بحرینی‌ها، لیبیایی ها و دیگر مسلمانان را آواره کردند، آنها بلاهای بسیاری بر سر کشورهای مسلمان آورده و از کسانی که با مسلمانان دشمنی دارند نیز پشتیبانی می‌کنند.

وی گفت: نفرت مردم منطقه از اسرائیل به خاطر جنایاتی است که در حق اسلام و مردم مسلمان کردند و براساس این منطق روشن قرآنی، دولت های مسلمان حق دوستی با آمریکا و رژیم اشغالگر قدس ندارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به دشمنی استکبار جهانی با ایران، گفت: انگلیسی‌ها سال ها منابع ما از جمله نفت را چپاول می‌کردند، نهضت ملی کردن نفت صورت گرفت، اما متأسفانه غرب‌زدگی مصدق و اعتماد او به آمریکا باعث شد در دام آنها بیفتد و با کودتای ۲۸ مرداد، مصدق را به زندان انداختند و شاه را برگرداندند و این بار خودشان ۲۵ سال، عزت و کرامت ومنابع ما را به تاراج بردند و جنایات بزرگی کردند؛ تعداد زیادی از علما ومردم ما را طی این سال‌ها به شهادت رساندند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا دست بردار نبود و سفارتخانه آمریکا عملا اتاق جنگ و جاسوسی علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران شده بود که از جمله سازماندهی و فرماندهی تجزیه‌طلبان در گوشه و کنار کشور، استفاده از منافقین و مجاهدین خلق برای ایجاد فتنه در کشور و بسیاری کارهای دیگر، احتمال قوی وجود داشت که آمریکا مانند ۲۸ مرداد ۳۲ با آشوب، فتنه و کودتا بخواهند شاه یا مانند او را بر کشور حاکم کنند.

وی گفت: با اشغال لانه جاسوسی، جلوی فتنه آمریکایی‌ها گرفته شد، اینکه برخی تصور می کنند اشغال لانه جاسوسی سرآغاز مشکل با آمریکا بود، اشتباه است. این یک عکس العمل طبیعی و حداقلی در برابر یک کشور استعمارگر و متجاوز به نام آمریکا بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، اضافه کرد: پس از اشغال لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره)، ده‌ها جلد از اسناد جاسوس‌خانه منتشر شد که پس از این کار آبرو و ابهت آمریکا در جهان شکسته شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری، گفت: تجاوز نظامی آمریکا به طبس که به لطف خداوند از سر ملت ایران و انقلاب اسلامی گذشت؛ همچنین کودتای نوژه و بعد از آن جنگ تحمیلی ۸ ساله صدام با چراغ سبز و پشتیبانی آمریکا، همگی کارهای آمریکا برای ضربه به انقلاب اسلامی ایران بود.

وی با بیان اینکه تاریخ تجاوزات آمریکا به افغانستان، عراق، سوریه، لبنان و دیگر ملت های منطقه بر کسی پوشیده نیست و به لطف خدا با ذلت و خواری از این کشورها بیرون رفتند و خودشان به شکست خود اعتراف کردند، گفت: تجاوز به کشور مسلمان عراق و به شهادت رساندن سردار سلیمانی که با دعوت رسمی به آنجا سفر کرده بود، از جمله جنایات آنهاست و البته کشورهای مزدور منطقه با آنها همراهی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری، در پایان اظهارداشت: در همه جای جهان جنگ در برابر مسلمانان به فرماندهی آمریکا و اسرائیل است، مبنای قرآنی، فکری، اسلامی و ولائی ما بر ممنوعیت هرگونه رابطه دوستانه با آمریکا و اسرائیل روشن بوده و افراد با بصیرت در این مورد هیچ گونه شکی به خود راه نمی‌دهند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha