پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله مدرسی از علمای عراق، نهضت جهان اسلام را به مصلحت تمامی کشور های غربی و شرقی دانست و افزود: این مسئله موجب تأمین امنیت کشور های جهان می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، نهضت و تحول جهان اسلام را به مصلحت تمامی کشور های غربی و شرقی دانست و افزود: این مسئله موجب تأمین امنیت کشور های جهان و توقف مهاجرت از کشور های اسلامی به کشور های غربی می شود.

جهان در آستانه بحران نفت قرار دارد

ایشان ادامه داد: جهان در آستانه بحران نفت قرار دارد و کشور های اسلامی از نفت کافی برخوردار بوده و کشور های غربی باید سیاست خود را در قبال جهان اسلام اصلاح کنند.

اشغال فلسطین و تحویل آن به صهیونیست ها، از آثار جنگ صلیبی است

آیت الله مدرسی با اشاره به اینکه آثار جنگ های صلیبی که علیه جهان اسلام راه اندازی شد، همچنان تا امروز پابرجاست، افزود: اشغال فلسطین و تحویل آن به دست گروهک های صهیونیستی، بخش جداناپذیر آثار آن جنگ هاست.

این عالم عراقی در سخنرانی هفتگی خود، بیان داشت: بعد از حملات ۱۱ سپتامبر به ایالات متحده آمریکا، رئیس جمهور وقت آمریکا اصرار ورزید که پاسخ به این حملات باید تمامی جهان اسلام را دربر گیرد.

آیت الله مدرسی، جنگ های صلیبی را واکنش آمریکا توصیف کرد و گفت: همان کسانی که در پشت پرده حمله تروریستی قرار داشتند، این را درست کردند.

رهبران دینی برای پایان درگیری های جهان تلاش کنند

ایشان در پایان، رهبرانی دینی را به تلاش برای هدایت سیاست های جهانی به سوی پایان درگیری ها و خاموش کردن آتش جنگ در جهان دعوت کرد و گفت: این درگیری ها به نفع هیچ کس نیست، بلکه برای همگی ویرانگر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha