شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام والمسلیمن عبدالرضا پورذهبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: هم اکنون ۳۷۰۰ طلبه و روحانی اهل سنت در استان کردستان مشغول خدمت و انجام امور دینی و تبلیغی هستند که از این تعداد ۷۰۰ نفر خواهر می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، گردهمایی علما و فضلای شیعه و سنی استان کردستان شامگاه امروز با حضور آیت الله علیرضا اعرافی؛ مدیر حوزه های علمیه کشور، حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار، مدیر حوزه علمیه استان، روحانیون، طلاب و.... در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

توسعه و اقتدار حوزه های علمیه اهل سنت و تشیع در گرو تعامل و همگرایی است

حجت‌الاسلام والمسلیمن عبدالرضا پورذهبی، در این مراسم در سخنانی بیان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر در بحث مباحث دینی کارهای خوبی در سطح استان کردستان انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به ساخت مدرسه دینی اهل سنت در شهرستان سقز، گفت: ساخت مدرسه دینی اهل سنت در شهرستان مریوان هم در مراحل نهایی است و ان شاء الله به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

حجت‌الاسلام والمسلیمن پورذهبی با اشاره به کمبود بودجه در مراکز حوزوی تشیع کردستان، عنوان کرد: با وجود اینکه مدارس علمیه تشیع کردستان از نظر اعتباری با مشکلاتی روبرو هستند، ولی با این وجود خدمات در این مراکز همچنان به طور مطلوبی انجام می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه افزود: طبق آخرین آمار هم اکنون ۳۷۰۰ طلبه و روحانی اهل سنت در استان کردستان مشغول خدمت و انجام امور دینی و تبلیغی هستند که از این تعداد ۷۰۰ نفر خواهر می باشند. همچنین نزدیک به ۴۰۰ طلبه تشیع در سطح شهرستان های کردستان مشغول انجام امور تبلیغی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلیمن پورذهبی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: درحکم بنده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان نماینده ولی فقیه در کردستان ۴ توصیه مورد تاکید بوده که تکریم علمای دین در صدر توصیه‌های ایشان به این حقیر بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: روحانیون و طلاب اهل سنت و تشیع در امور تبلیغی همواره طلایه دار بوده اند و نمود بارز این امر در استان کردستان به عینه هویداست.

این استاد حوزوی افزود: ۳ شاخص برای طلاب این استان در نظر گرفته شده است، به این معنا که طلبه باید عالم، برخوردار از تقوا و انقلابی باشد و این شاخصه‌ ها در میان علمای استان وجود دارد، ضمن اینکه کردستان می‌تواند قطب برادران شافعی‌ هم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلیمن عبدالرضا پورذهبی در پایان خاطرنشان کرد: کردستان بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده است و می توان این استان را جزو خطه های شهیدخیز کشور محسوب کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha