شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سعیدی نمازجمعه قم

حوزه/ امام جمعه قم در رابطه با پیام عملیات سپاه پاسداران برای کشورهای عربی منطقه، گفت: آن‌ها که فکر می‌کردند که امنیت خود را باید از آمریکا به عاریت بگیرند، فهمیدند که برای تأمین امنیت و حل مشکلاتشان بهتر است باقدرت اول منطقه یعنی ایران مذاکره کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ که در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: امید به رحمت خداوند دارای سه مرحله ایمان و باور، هجرت (بریدن از همه جریان‌های غیر خدایی) و مجاهدت فی سبیل الله است.

وی در رابطه با آیه ۳۴ سوره توبه بیان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید به کسانی که مال را انباشته می‌کنند و در راه خدا خرج نمی‌کنند به عذابی دردناک خبر بده؛ زیرا آن‌ها با اسلام در ستیز هستند و به دستور خداوند یعنی انفاق عمل نمی‌کنند.

خطیب نماز جمعه قم، ادامه داد: کنز در قرآن به معنای جمع کردن مال و انفاق نکردن در راه خداوند است و شامل کسانی که پول را راکد می‌گذارند و در جریان قرار نمی‌دهند هم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کنز فقط شامل طلا و نقره نیست و در زمان ما نیز اگر کسی پولی را در جایی جمع کند و در جریان قرار ندهد شامل کنز می‌شود، گفت: پول همانند خون است و باید به همه سلول‌های جامعه برسد و همه بهره‌مند شود همچنین ثروت مانند سفره‌ای است که پهن شده و همه باید به میزان نیاز از آن بهره‌مند شوند.

تولیت آستان حضرت معصومه (س) اظهار کرد: اسلام برای اینکه ثروت در نزد برخی افراد خاص جمع نشود راه‌هایی را پیشنهاد کرده است که یکی از آن‌ها ممنوعیت کسب مال از راه‌های نامشروع مانند قمار و ربا است؛ زیرا باعث می‌شود افراد بدون فعالیت و کار اقتصادی سالم، مالی فراوان به دست بیاورند.

وی با بیان اینکه مشخص کردن مواردی برای صدقات واجب مانند زکات، خمس و کفارات راه دوم برای پراکنده کردن ثروت است، تصریح کرد: وضع مقرراتی مثل ارث و مشخص کردن بهره هر یک از وراث از راه‌های دیگری است که خداوند پیشنهاد کرده است همچنین تذکری به صاحبان مال داده که با هزینه کردن یک‌سوم مال در راه خیر، به فکر آبادانی آخرت خودشان هم باشند.

آیت‌الله سعیدی در خطبه دوم عنوان کرد:۱۳ آبان، سه رخداد درس آموز تبعید امام خمینی (ره)، کشتار وحشیانه دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی را در پیشانی خود دارد که نشان می‌دهد که دست خیانت بار آمریکا همیشه علیه کشور و مردم ایران بوده است و همیشه در حال توطئه و فساد بودند.

وی ادامه داد: بر اساس آیات قرآن، آن‌ها سعی می‌کنند که شما از راه خداوند بازدارند و همه حرف‌هایشان بهانه است و این امر از رفتارشان در مذاکرات هویدا بوده است.

تولیت آستان حضرت معصومه (س) با بیان اینکه قرآن می‌فرماید در مقابل این طاغوت باید مبارزه کرد و جنگید، اظهار کرد: مبارزه با مستکبرین و آمریکا ریشه در بنیادهای معارفی و اعتقادی ما دارد.

وی ادامه داد: نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیاتی شجاعانه نیروهای آمریکا را در یک دزدی دریایی ناکام گذاشتند و نیروهای آمریکا از ترس درگیری با نیروی ایران پا به فرار گذاشتند.

وی افزود: آمریکا با این دزدی دریایی سعی داشته است ایران را به موضع انفعالی بکشاند و در مذاکرات آینده، شروط خود را به ایران تحمیل کند، اما این اقدام سپاه نه‌تنها نقشه آن‌ها را برای مذاکرات ناکام گذاشت، بلکه به آن‌ها فهماند که دیگر نمی‌توانند از گزینه نظامی درباره ایران سخن بگویند، زیرا با این افتضاحی که به بار آوردند گزینه نظامی‌شان به زیر میز رفته است.

 نماینده ولی‌فقیه در قم با اشاره به اینکه این عملیات برای کشورهای عربی منطقه نیز پیام داشت، بیان کرد: آن‌ها که فکر می‌کردند که امنیت خود را باید از آمریکا به عاریت بگیرند، فهمیدند که برای تأمین امنیت و حل مشکلاتشان بهتر است باقدرت اول منطقه یعنی ایران مذاکره کنند.

وی اظهار کرد: برای استاندار جدید قم که یادگار دفاع مقدس هست از خداوند درخواست موفقیت می‌کنیم همچنین از خدمات جناب سرمست که در دوران کرونا، سیل و... زحمات زیادی کشید تشکر می‌کنیم.

خطیب نماز جمعه قم گفت: از استاندار جدید درخواست داریم که با کمک سایر دستگاه به سامان دادن وضع عفاف و حجاب همت بگمارند.

۶۲\۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha