جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی

حوزه/امام جمعه رشت با اشاره به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: امیدواریم مسئولان و دستگاه های اجرایی این مسئله را به سرانجام برسانند و مجلس هم باید بر این قانون نظارت کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی این شهر اظهار داشت: تصویب قوانین و نظارت بر حسن اجرای آن ، ٢ وظیفه اساسی مجلس به شمار می رود اگر چه اجرای قوانین در دست دولت است اما مجلس باید بر اجرای آن نظارت کند.

وی با اشاره به اهمیت حفظ کیان خانواده و پویایی جمعیت خاطرنشان کرد: مجلس باید بر اجرای قانون حمایت از خانواده و جمعیت و عملکرد مسئولان و مدیران سراسر کشور و پایبندی آنها به این مهم نظارت دقیق داشته باشد.

خطیب جمعه رشت با تاکید بر اهمیت الزام دستگاه های دولتی به اجرای وظایف خود در این رابطه تصریح کرد: در این ارتباط به بسیج فرهنگی، رسانه ای، نخبگان، اجتماعی، بسیج حوزویان و دانشگاهیان نیاز است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی اظهار کرد: همه باید هوشمندانه و قاطعانه جوان سازی جمعیت و قانون حمایت از خانواده را پیگیری کنند تا در آینده شاهد جامعه پیر نباشیم.

وی در ادامه با اشاره به روز فرهنگ عمومی با بیان اینکه جامعه و مردم به فرهنگ وابسته هستند، اضافه کرد: اگر چه فرهنگ حاکم بر جامعه ایران اسلام و تشیع است، اما عزیزان اهل سنت در کنار برادران و خواهران شیعه زندگی می کنند.

امام جمعه رشت اظهار کرد: فرهنگ اسلامی قدری در سال های اخیر آسیب دیده است اما در صورتی که راس کشور و در قوه اجرایی برای جبران این آسیب ها تلاش شود قابل جبران می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه برای توسعه اقتصادی در جامعه به تلاش فرهنگی نیاز است، اضافه کرد: در مقوله فرهنگ بسیار باید کار شود.

خطیب جمعه رشت در ادامه با اشاره به فرارسیدن روز شهادت شهید حسن تهرانی مقدم از پایه‌گذاران برنامه موشکی در سپاه پاسداران گفت: شهیدان دانشمند جانشان را برای ارتقا انقلاب و نظام از دست دادند و جمهوری اسلامی و مردم هیچ وقت آنها را از یاد نمی برند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha