سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ نشست خبری هشتمین جشنواره هنر آسمانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملانوری گفت: در سال های گذشته جوایزی به هنرمندان برتر اهدا شد؛ امسال نیز نفرات برتر در بخش ویژه علاوه بر تندیس جشنواره و لوح تقدیر مبلغ ۱۰ میلیون تومان وجه نقد، در بخش عمومی تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۵ میلیون تومان و افراد شایسته تقدیر، لوح تقدیر و مبلغ ۳ میلیون تومان به عنوان هدیه دریافت می نمایند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در نشست خبری با موضوع «هشتمین جشنواره هنر آسمانی» که در خبرگزاری حوزه برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز مبارزه با استکبار به تشریح سابقه جشنواره های هنری در حوزه پرداخت و گفت: از اواخر دهه شصت جشنواره های هنری هنری حوزه با عنوان شب شعر حوزه یا مسابقات هنری دانش آموختگان حوزه برگزار می شد؛  از سال ۱۳۸۴ به صورت رسمی جشنواره ای با عنوان هنر آسمانی در حوزه راه اندازی شد که تاکنون آثار و برکات خوبی را برای طلاب، حوزه و تبلیغ دین به دنبال داشته است.

وی افزود: در اولین جشنواره که در آبان ۱۳۸۴ برگزار شد ۱۰۸۱ اثر از سوی طلاب دریافت شد؛ در دوره سوم که در سال ۱۳۹۳ بود استقبال چندبرابری را شاهد بودیم و ۳۳۲۷ در آن جشنواره مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری خاطرنشان کرد: در جشنواره های چهارم تا ششم به ترتیب ۱۶۹۴، ۱۲۸۰ و ۴۳۴۷ از سوی طلاب ایرانی و خارجی مقیم قم بررسی شد؛ در جشنواره هفتم که در اردیبهشت ۱۳۹۹ برگزار شد ۱۰۷۵ اثر مورد بررسی قرار گرفت و به برترین ها هدایای اعطا شد.

وی جشنواره هنر آسمانی را مورد توجه مدیریت حوزه دانست و گفت: با توجه به عنایت ویژه مقام معظم رهبری به امر هنر و تأکیدات مدیر محترم حوزه های علمیه مدیریتی با عنوان هنر و تبلیغ نوین در معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه شکل گرفته است.

مسئول مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ تصریح کرد: پیگیری کارهای هنری طلاب و انجام آموزش های کوتاه مدت در مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه و همچنین برگزاری دوره های بلندمدت در مرکز هنر و رسانه حوزه از مهمترین اقدامات حوزه در راستای پرداختن به مسئله هنر است.

وی با اشاره به آغاز جشنواره هنر آسمانی از ۱۵ آبان ۱۴۰۰ افزود: اختتامیه این جشنواره ۱۵ بهمن سال جاری برگزار خواهد شد و از آثار برگزیده تجلیل به عمل می آید.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه بیان داشت: در بخش عمومی موضوعاتی همچون عفاف و حجاب، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی،  امیدآفرینی، مدیریت جهادی، امر به معروف و نهی از منکر و بحث اعتیاد مورد نظر هشتمین جشنواره هنر آسمانی است.

وی گفت: در بخش ویژه دو موضوع این جشنواره شامل «مسجد» و «جمعیت» می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری به تشریح رشته های هنری پرداخت و اظهار کرد: یکی از رشته های هنری در این جشنواره «هنرهای نمایشی» است که در این بخش تهیه کنندگی، کارگردانی، بازیگری، فیلمنامه، نمایش نامه و بازینامه را خواهیم داشت؛ «هنرهای تجسمی» دیگر رشته ای می باشد که طلاب و فضلا می توانند آثار خود را ذیل آن ارسال نمایند؛ طراحی، نقاشی، گرافیک، خوشنویسی، نگارگری و کاریکاتور رشته های مربوط به بخش هنرهای تجسمی در هشتمین جشنواره هنر آسمانی است.

وی با تأکید بر امکان حضور همه طیف های طلاب و روحانیون برادر و خواهر در جشنواره هنر آسمانی عنوان داشت: تمام هنرمندانی که در حال حاضر طلبه حوزه علمیه محسوب می شوند می توانند در این جشنواره شرکت نمایند.

مسئول مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ، گفت: یکی از شرایط آثار ارسالی عدم ارسال آن به ادوار گذشته است؛ مرتبط بودن با موضوعات جشنواره، جدید بودن، جایزه نگرفتن از دیگر جشنواره های کشور و نقش مؤثر داشتن تولید کننده اثر در خلق آن از دیگر شرایط آثار ارسالی می باشد.

وی ادامه داد: هر هنرمند می تواند در هرکدام از دو رشته ۳ اثر و در مجموع ۶ اثر را ارسال نماید.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: علاقمندان می توانند جهت اطلاع کامل از شرایط شرکت در جشنواره می توانند به پایگاه اینترنتی جشنواره به آدرس www.honareasemani.ir مراجعه نمایند.

وی گفت: در سال های گذشته جوایزی به هنرمندان برتر اهدا شد؛ امسال نیز نفرات برتر در بخش ویژه علاوه بر تندیس جشنواره و لوح تقدیر مبلغ ۱۰ میلیون تومان وجه نقد، در بخش عمومی تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۵ میلیون تومان و افراد شایسته تقدیر، لوح تقدیر و مبلغ ۳ میلیون تومان به عنوان هدیه دریافت می نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری بیان داشت: مهلت ارسال آثار تا پایان دی ۱۴۰۰ می باشد.

وی ضمن بیان روش های ارسال آثار افزود: شرکت کنندگان می توانند آثار خود را در پایگاه اینترنتی جشنواره بارگذاری کنند و یا به صورت پستی به دفتر دبیرخانه ارسال کنند و یا به صورت حضوری به آدرس قم، بلوار شهید صدوقی، خیابان فجر، خیابان دانش، مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ، فاز هفتم، طبقه دوم، ضلع اول، دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی آثار را ارائه دهند.

مسئول مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ اظهار کرد: مکان برگزاری اختتامیه جشنواره در سال های گذشته آمفی تئاتر دارالشفاء بوده است اما برای امسال تاکنون به طور حتمی مشخص نشده و بستگی به میزان استقبال طلاب از این جشنواره دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 0
    ای که به تن می کنی رخت عزا __طالب آنی که بگیری جزا __ فکر و عمل کن همه بهر خدا _از بدیها کوش بمانی جدا
  • مهدی بهمدی IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    0 0
    هنوز وقت هست؟