جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق اسلامی بحرین

حوزه/ "علیاء رضی"، صدور حکم حبس ابد علیه شیخ سلمان را دردناک و تأسف بار توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که وی بدون قید و شرط آزاد شود؛ چراکه جایگاه وی زندان نیست، بلکه در کنار ملت است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "علیاء رضی" همسر شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق اسلامی بحرین در مصاحبه با المیادین به مناسبت سالگرد صدور حکم حبس ابد علیه شیخ سلمان، صدور این حکم را دردناک و تأسف بار توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که وی بدون قید و شرط آزاد شود؛ چراکه جایگاه وی زندان نیست، بلکه در کنار ملت است.

وی با بیان اینکه صدور حکم حبس ابد علیه شیخ سلمان دردناک بوده، افزود: سخت ترین کار این بود که چگونه این خبر را به دخترانش بدهد.

سکوت بین المللی در برابر بازداشت شیخ سلمان تأسف بار بود

رضی اشاره کرد: این حکم علی‌رغم شدّت آن، با توجه ماهیت مسئله و اتهام هایی که به وی وارد شد و شرایط که در آن محاکمه شد، قابل پیش بینی بود، امّا مسئله تأسف بار سکوت بین المللی در برابر بازداشت وی بود، به ویژه ایالات متحده آمریکا که از طرف هایی بود که شیخ سلمان به خاطر آن محاکمه شد.

همسر شیخ علی سلمان سخترین لحظات را زمان قرائت اتهام در دادگاه به ویژه اتهام جاسوسی برای قطر توصیف کرد و گفت: به خاطر این ظلمی که به شیخ سلمان شد، درد شدیدی را احساس کردم. شیخ سلمان به خاطر بحران خلیج فارس به این امر متهم شد و او قربانی بحران خلیج فارس شد.

من جز پایداری و ثبات چیزی از شیخ سلمان ندیدم

وی در خصوص روحیه شیخ سلمان در زندان گفت: من جز پایداری و ثبات چیزی از او ندیدم. او همیشه مایه امیدواری و قدرت ماست. شیخ سلمان برای تحقق خواسته های ملت به ویژه فرزندان شهدا و زندانیان پافشاری می کند. وی از این که با رنج های فرزندان ملت خود در زندان و بازداشت مشارکت داشته، احساس خوشبختی می کرد و به انقلابیون توصیه می کرد که آزادی تمامی زندانیان را مطالبه کنند.

امیدواریم که شیخ سلمان بدون قید و شرط آزاد شود

رضی ابراز امیدواری کرد که شیخ سلمان بدون قید و شرط آزاد شود؛ چراکه او تمامی زندگی خود را در راه منافع وطن گذاشت و می خواست که ملت و نظام در این کشور شریک باشند، بنابراین جایگاه او زندان نیست، بلکه کنار ملت است.

وی تحولات سیاسی، تمامی اظهارات، تحرکات و بیانیه های مهم را به همسرش انتقال می دهد و شیخ سلمان به واسطه وی از تمامی اخبار مطلع می شود.

علیاء رضی در خصوص مجازات جایگزین که اخیراً در بحرین بروز پیدا کرده، گفت: هیچ کس خروج از زندان در چارجوب قانون مجازات جایگزین را برای شیخ سلمان مطرح نکرده است. این شایسته جایگاه شیخ سلمان نیست که با مجازات جایگزین از زندان آزاد شود.

بیان دلیل بازداشت شیخ سلمان برای دخترانش

همسر شیخ سلمان تصریح کرد: به دخترانم "ساره" و "نبأ" می گویم که پدرشان برای امنیت و آسایش آنها به زندان رفته است. یک سال و هشت ماه است که هیچ دیدار مستقیم با شیخ سلمان انجام نگرفته و تنها از پشت شیشه و تماس تصویری با وی صحبت کرده اند.

ساره ۴۰ روزه بود که پدرش بازداشت شد و تنها از پشت میله های زندان پدرش را دیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدیان IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    خدا رو شکر. بیزحمت لطف کنید گفتگوی این آقای شیخ سلمان با سفیر آمریکا رو ببینید تو رو خدا از کسانی حمایت نکنید که بعد توش بمانید هنوز حمایت از صدر و حکیم در عراق را یادمان نرفته و تذکر انقلابی های عراق در همان موقع