پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ علی سلمان

حوزه/ صدور حکم حبس ابد برای شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین با اعتراض گسترده سازمان های بحرینی روبرو شد و امروز را روز سیاه عدالت در بحرین نامیدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دادگاه آل خلیفه امروز در کمال ناباوری شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین را که هم اکنون در زندان به سر می برد در دادگاهی فرمایشی به اتهام واهی جاسوسی برای قطر به حبس ابد محکوم کرد.

در این داگاه دو تن از شخصیت های دیگر الوفاق به نام های شیخ حسن سلطان و علی الاسود نیز به اتهام واهی جاسوسی برای قطر به حبس ابد محکوم شدند در حالی که این افراد در زمان گذشته برای وساطت میان بحرین و قطر در سال 2011 با مقامات قطری وارد گفتگو شدند و دولت بحرین نیز کاملا در جریان این گفتگو ها بود.

اما دادگاه محاکمه شیخ علی سلمان فاقد حتی ساده ترین شرایط دادرسی و رعایت عدالت بود و تنها مستند دادگاه برای متهم ساختن شیخ علی سلمان قطعاتی بریده شده از مکالمات وی با وزیر خارجه قطر بود و این در حالی بود که شیخ علی سلمان تمامی اتهام های نسبت داده شده به خود در مورد جاسوسی را رد کرد.

امروز شیخ علی سلمان در حالی به حبس ابد محکوم شد که از سال 2014 در بازداشت و زندان به سر می برد و در حال گذراندن محکومیت چهار سال زندان خویش می باشد.

 

واکنش شیخ سلمان: حسبی الله و نعم الوکیل

منابع بحرینی اعلام کردند تنها واکنش شیخ علی سلمان پس از شنیدن حکم ظالمانه حبس ابد برای خود فقط این جمله بود که "حسبی الله و نعم الوکیل".

خانم علیاء رضی همسر شیخ علی سلمان در یک توئیت نوشت: همسرم در تماس تلفنی که با من داشت با آرامش و اطمینان کامل فقط این جمله را گفت که "حسبی الله و نعم الوکیل".

 

آل خلیفه درهای بحرین را به روی دموکراسی بست

در واکنش به صدور حکم حبس ابد برای شیخ علی سلمان، انجمن حقوق بشر بحرین از اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست عضویت بحرین را در معاهده حقوق مدنی و سیاسی بین الملل باطل کنند، زیرا حکم حبس ابد برای دبیرکل الوفاق و دو نفر از مسئولان این جمعیت نشان می دهد بحرین تمایل دارد همچنان درهای خود را به روی دموکراسی ببندد.

انجمن حقوق بشر بحرین ادامه داد: تعلیق عضویت بحرین در معاهده بین المللی حقوق مدنی و سیاسی باید متناسب با موارد نقض حقوق بشر و احکام ظالمانه مانند اعدام و حبس ابد و سلب تابعیت و شکنجه زندانیان و نقض حقوق دینی باشد و ما بر این باوریم که حکم حبس ابد برای شیخ علی سلمان و دو تن از شخصیت های الوفاق نشان دهنده تمایل آل خلیفه برای بستن درهای بحرین به روی دموکراسی است.

 

حزب الله: آل خلیفه به دنبال زمینه سازی برای سفر نتانیاهو است

حزب الله لبنان نیز صدور حکم ظالمانه حبس ابد علیه شیخ علی سلمان و دو شخصیت دیگر الوفاق را محکوم کرد و افزود: این حکم نشان آشکاری بر هویت سرکوبگر و دیکتاتوری حاکمان بحرین است که تلاش می کنند با صدور این گونه احکام ظالمانه مردم را بترسانند و آنها را از رسیدن به دموکراسی و اصلاحات نا امید سازند.

حزب الله تاکید کرد: زمان بندی صدور این حکم ظالمانه نشان می دهد آل خلیفه به دنبال زمینه سازی و ایجاد بستر مناسب برای سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به بحرین و فرستادن پیامی خشونت آمیز برای ترساندن شهروندان هستند تا مانع برپایی تظاهرات و اعتراض توسط آنها بشوند و بتوانند به راحتی به روابط دوستانه خود با این رژیم غاصب ادامه دهند.

حزب الله لبنان در پایان ضمن ابراز همبستگی با مظلوان این پرونده افزود: مردم شجاع بحرین که شهدای زیادی در راه آزادی فدا کرده اند عزم و اراده آنها با این احکام تقویت خواهد شد و با پایداری بیشتری در راه تحقق اهداف خود گام خواهند برداشت.

 

عفو بین الملل: این حکم خطرناک است

سازمان عفو بین الملل نیز در اعتراض به این حکم ظالمانه گفت: محکوم شدن شیخ سلمان به حبس ابد علامت خطرناکی مبنی بر استمرار سیاست های خودسرانه مسئولان بحرین است.

این سازمان در ادامه تصمیم دادگاه استیناف بحرین مبنی بر نپذیرفتن برائت شیخ سلمان و صدور حکم حبس ابد برای وی را مورد انتقاد قرار داد.

 

علمای جبل عامل: آل خلیفه شکست خورده است

تجمع علمای جبل عامل لبنان نیز با صدور بیانیه ای صدور حکم حبس ابد برای شیخ علی سلمان را به شدت محکوم کرد و افزود: این حکم بار دیگر نشان داد که آل خلیفه تا چه اندازه شکست خورده و به دنبال روش های سرکوبگرانه علیه آزادگان بحرین هستند.

در این بیانیه آمده است: آل خلیفه و جبهه صهیونیستی تکفیری آنها در منطقه شکست خورده است و ما به مردم پایدار و مقاوم بحرین درود می فرستیم که هیچ گاه از حقوق و روش مسالمت آمیز خود دست برنداشتند.

علمای جبل عامل از تمام آزادگان و شرافتمندان جهان به ویژه روحانیون و حق طلبان جهان خواستند صدای اعتراض و حق طلبی و ظلم ستیزی خود را برای دفاع از شیخ علی سلمان و ملت بی دفاع بحرین بلند کنند.

 

سازمان سلام: دادگاه بحرین ناپاک است و عدالت ندارد

سازمان دموکراسی و حقوق بشر سلام نیز حکم دادگاه بحرین علیه شیخ علی سلمان را رد کرد و گفت این حکم در دادگاهی غیر عادلانه و توسط سیستم قضائی غیر مستقل صادر شده است، زیرا دستگاه قضای بحرین نیز به ابزاری برای سرکوب مردم تبدیل شده است که رژیم از آن سوء استفاده می کند.

 

الوفاق: این حکم میزان وابستگی دستگاه قضا را نشان می دهد

جمعیت الوفاق بحرین نیز در واکنش به محکوم شدن دبیرکل این جمعیت به حبس ابد، گفت: دستگاه قضائی بحرین به ابزاری در دست رژیم تبدیل شده است و صدور چنین حکمی در این زمان نشان دهنده میزان هرج و مرج و وابستگی در دستگاه قضا است.

الوفاق ادامه داد: این حکم موجب تقویت صبر و پایداری مردم می شود و اکنون این باور در همه آنها تقویت شد که کشور ما بدون دیکتاتوری و استبداد و ظلم و چپاول، کشور بهتری خواهد بود.

 

وزارت خارجه انگلستان: از این حکم نگرانیم

وزارت خارجه انگلستان نیز که خود از حامیان رژیم بحرین به شمار می رود در واکنش به صدور حکم حبس ابد برای شیخ علی سلمان از این حکم ابراز نگرانی کرد.

الستر برت وزیر خارجه انگلیس در این زمینه گفت: من جدا از صدور حکم حبس ابد برای شیخ علی سلمان علاوه بر حکمی که هم اکنون در حال سپری کردن آن است نگرانم و به نظر من شیخ سلمان حق درخواست استیناف علیه حکم اخیر را دارد.

 

این حکم نتیجه حمایت های آمریکا و انگلستان است

سازمان حقوق بشر امریکیون نیز حکم حبس ابد علیه شیخ علی سلمان را به شدت محکوم کرد و افزود: ادامه دادن رژیم بحرین به سیاست های ظالمانه و نقض حقوق شهروندان بحرینی به خاطر حمایت های آمریکا و انگلستان است.

 

جریان الوفاء: این حکم انتقام جویانه است

جریان الوفاء الاسلامی بحرین نیز با صدور بیانیه ای حکم حبس ابد برای شیخ علی سلمان را حکمی ظالمانه و انتقام جویانه تلقی کرد که از سوی رژیمی نژادپرست و دیکتاتور و دادگاهی غیر قانونی و ناعادلانه صادر شده است.

الوفاء ادامه داد: این حکم نوعی انتقام جویی از شیخ علی سلمان بود که فاقد ساده ترین ملاک های عدالت است و متاسفانه این غرب در سایه توطئه و سکوت وحشتناک غربی ها صورت می گیرد.

 

ائتلاف: امروز روز سیاه عدالت در بحرین است

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین نیز با صدور بیانیه ای صدور حکم حبس ابد برای شیخ علی سلمان دبیرکل الوفاق را محکوم کرد و آن را حکمی ظالمانه از سوی دادگاهی غیر قانونی دانست به گونه ای که امروز روز سیاه دیگری در تاریخ عدالت بحرین رقم خورد و این دادگاه حلقه جدیدی از سریال استبداد رژیم بود و حکم صادر شده در آن نیز نقض قانون و عدالت و جنایتی علیه بشریت عدالت و تمام شهروندان بحرین است.

ائتلاف تاکید کرد: صدور این حکم نشان می دهد که رژیم به فکر آینده سیاسی کشور نیست و بنا دارد خود را با تمام وجود در آغوش صهیونیست ها و آل سعود بیندازد و استقلال و حاکمیت کشور را نادیده گرفته و به باد بدهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha