جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بحرین

حوزه/ مردم قطر در واکنش به اخبار منتشر شده از سوی رسانه وابسته به دولت بحرین مبنی بر تبعیض دینی علیه شیعیان واکنش نشان داده و گفتند: شیعیان بحرین برای همدردی مستحق تر هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مردم قطر در واکنش به اخبار منتشر شده از سوی رسانه وابسته به رژیم آل خلیفه مبنی بر تبعیض دینی علیه شیعیان بحرین واکنش نشان داده و گفتند: شیعیان بحرین برای همدردی مستحق تر هستند.

فعالان قطری در تویتر هشتگ "شیعیان بحرین برای همدردی مستحق ترند" راه انداخته و تأکید کردند: شیعیان قطر با تبعیض مواجه نیستند، امّا در حال حاضر در بحرین تبعیض آشکار علیه شیعیان بحرین جریان دارد.

توئیت نویسان قطری، کلیپ هایی از ده ها تظاهرات بحرین به اشتراک گذاشتند که در آن مردم برای مطالبه آزادی، عدالت و حقوق سیاسی راهپیمایی می کردند. همچنین کلیپ هایی از تعرض نیروهای وابسته به وزارت کشور به شهروندان بحرینی را منتشر کردند.

صفحه "الرادع القطری" نوشت: دولت بحرین هیچ چیزی را برای حمله به قطر پیدا نکرده، قطر را به نقض حقوق برادران شیعه متهم می کند. در قطر هیچ فرقی بین شیعه و سنی نیست و همه مسلمان هستند و حقوق همگی محفوظ است، امّا جزای شیعه در بحرین، نقض حقوق، مرگ و قتل است.

توئیت نویسان دیگر قطری، تصاویری از زندانیان بحرینی شیعه منتشر کردند که به دلیل فعالیت سیاسی محکوم به اعدام شدند.

یک توئیت نویس قطری نوشت: رژیم بحرین بعد از اینکه بافت اجتماعی بحرین را از هم پاشیده است، حمد عیسی با حماقت همیشگی خود تلاش می کند بافت اجتماعی یکپارچه قطر را از هم فرو پاشد.

این اقدام قطری ها در واکنش به گزارش روزنامه الایام وابسته به مشاور پادشاه بحرین است که مدعی شده بود شیعیان قطر از حقوق سیاسی و آزادی دینی که شیعیان بحرین از آن بهره مندند، محروم هستند و این مسئله در میان توئیت نویسان بحرینی نیز جنجال آفرید و آنها از رفتار تناقض آمیز انتقاد کرده و تأکید کردند: شیعیان بحرین از دهه های گذشته از تبعیض و سرکوب شکایت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha