چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جعفر یحیی فعال حقوق بشر بحرینی

حوزه/ جعفر یحیی گفت: سیاست های تبعیض آمیز آل خلیفه علیه شیعیان بسیار انبوه شده تا جایی که آنها ۷۵ روحانی شیعه را بازداشت کرده و تابعیت بحرینی شیخ عیسی قاسم را لغو کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جعفر یحیی فعال بحرینی در سخنرانی خود در برابر شورای حقوق بشر سازمان ملل به سیاست های تبعیض آمیز آل خلیفه در برخورد با اکثریت مردم بحرین اشاره کرد.

وی در سخنرانی خود که از طرف سازمان آمریکایی دموکراسی و حقوق بشر در بحرین (ADHRB) ارائه شد، خطاب به کشورهای عضو شورای حقوق بشر گزارشی از سیاست های تبعیض آمیز نظام آل خلیفه در رفتار با اکثریت مردم بحرین یعنی شیعیان در زمینه های مختلف زندگی مانند برخورداری از حق کار و آموزش و مسکن اشاره کرد.

وی افزود: سیاست های تبعیض آمیز آل خلیفه علیه شیعیان بسیار انبوه شده تا جایی که آنها 75 روحانی شیعه را بازداشت کرده و تابعیت بحرینی شیخ عیسی قاسم را لغو کرده اند و اکنون ایشان را به تبعید و محاکمه تهدید می کنند.

این فعال حقوق بشر ادامه داد: تبعیض های نظام علیه شیعیان به صورت سازمان یافته انجام می شود و شیعیان از حق کار و فعالیت شغلی در بخش های عمومی و تصدی پست های عالی کشور به ویژه در دستگاه قضایی محروم هستند.

وی افزود: شیعیان بحرین با وجود اینکه اکثریت جمعیت کشور را تشکیل می دهند، فقط 2% نیروهای پلیس و ارتش را تشکیل می دهند.

یحیی در پایان از نگرانی مؤسسه خود در مورد این همه تبعیض دینی و به حاشیه راندن شیعیان پرده برداشت و از گزارشگر سازمان ملل در مورد آزادی های دینی خواست تدابیری بیندیشد و به کشورهای عضو توصیه کند اقداماتی عملی و تاثیرگذار انجام دهند تا فضایی در بحرین ایجاد شود که نظام به حقوق افراد با تمام ادیان و مذاهب احترام بگذارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha