جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کارن خانلری

حوزه/ نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران گفت: موضوعاتی مانند بحرین در کنفرانس های بین المللی به صورت جدی و اثرگذار مطرح نمی شود و بحث حقوق بشر متاسفانه ابزاری برای اهداف سیاسی است.

به گزارش سرویس استان ها خبرگزاری «حوزه» حکومت جعلی آل خلیفه تاکنون ظلم های زیادی به کمک حامیان عربی و غربی اش علیه ملت مظلوم بحرین روا داشته و در سال های اخیر با اراده بیشتری به دنبال خاموش کردن شعله انقلاب مسالمت آمیز مردم بحرین است.

کارن خانلری نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران با اشاره به ظلم و ستم رژیم آل خلیفه علیه شهروندان بحرینی در گفت و گو با حوزه گفت: بحث های حقوق بشری در دنیا وجود دارد، اما زمانی که آزار و اذیت شهروندان به خاطر عقیده خاصی انجام می شود، این بحث ها جنبه سیاسی پیدا می کند. در کشوری مثل بحرین شهروندان مسلمان و شیعه مورد آزار و شکنجه قرار می گیرند که در واقع این یک مسئله سیاسی است.

وی ادامه داد:  در خصوص تحولات و درگیری ها در بحرین باید بگویم که سال هاست این وقایع علیه ملت مظلوم بحرین در جریان است و شهروندان به خاطر عقیده خود و آزادی خواهی تحت آزار قرار می گیرند و آنچه در بحرین در جریان است علاوه بر بحث های حقوق بشری بحث در تنگنا قرار دادن افراد  به خاطر مذهبشان  هم مطرح می شود.

خانلری اظهار کرد: اگر بخواهیم برخی از کشورهای منطقه را با ایران مقایسه کنیم،‌می بینیم در ایران چنین تبعیضاتی برای پیروان ادیان دیگر وجود ندارد؛ بلکه بر عکس علاوه بر اینکه اقلیت های مذهبی موجب آزار قرار نمی گیرند قانون در مورد آنها حدود اختیارات را تعریف کرده و در قانون اساسی کشور حقوقی برای آنها در نظر گرفته شده به طوری که نماینده در مجلس دارند و از اختیاراتی مثل سایر نماینده ها برخوردارند.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که قانون جایگاه ویژه ای پیدا کرد این همزیستی ادیان در ایران به مرحله بهتری ارتقا پیدا کرده است،اما در برخی از کشورهای منطقه همچون بحرین چنین قوانینی وجود ندارد و به جای آن دیکتاتوری حاکم است.

 

حکومت جعلی آل خلیفه

همکاری دو جانبه اسراییل و آل خلیفه علیه ایران

وی با اشاره به روابط آشکار رژیم آل خلیفه و رژیم صهیونیستی گفت: غیر از همکاری دوجانبه میان اسراییل و رژیم آل خلیفه بایدا دانست که این همکاری بی دلیل نیست  و اهداف مشترکی دارد که ما در راس آن هستیم چون آنها می خواهند دامنه امنیتی ایران را محدود کنند. اسراییل در روابط  دوجانبه اش نمی شود چنین اهدافی را در نظر نگیرد مثلا در روابطش با ترکیه  و برخی از کشورهای خلیج فارس ملاحظات امنیتی علیه ایران را به صورت جدی و فعال پیگیری می کند و این موضوع جدیدی نیست و در واقع آنها می خواهند با کمک برخی از کشورهای منطقه دسترسی های جدید علیه ایران ایجاد کنند.

نقش منفعل سازمان های بین المللی در خصو ص تحولات بحرین 

خانلری با اشاره به نقش منفعل سازمان های بین المللی در خصو ص تحولات بحرین گفت: تا جایی که من در کنفرانس های بین المللی شرکت کردم موضوعاتی از این قبیل مانند بحرین به طور جدی و اثرگذار مطرح نمی شود و بحث حقوق بشر متاسفانه ابزار سیاسی برای اهداف سیاسی است که کاملا متمایز از اصل حقوق بشر است و اکثر گزارشاتی که مطرح می کنند برای در تنگنا قرار دادن کشوری خاص است.

حقوق بشر ابزاری سیاسی برای اهداف حاکمان منطقه ای است

وی تصریح کرد: مثلا در خصوص ایران زمانی که به دنبال مذاکرات هسته ای بودیم، بحث ها و گزارش های حقوق بشری احمد شهید علیه ایران اوج گرفت که دلیلش این مذاکرات بود تا موضع ما را ضعیف کنند. متاسفانه در محافل بین المللی موضوع حقوق بشر خیلی زیاد سیاسی شده و از راهبردهای سیاسی کشورها برای دست یافتن به منافعشان تلقی می شود.

خانلری خاطر نشان کرد : برخی از کشورهای منطقه همچون ترکیه و عربستان سعودی بحث های زیر بنایی و حقوق بشری دارند، اما متاسفانه کسی به آنها عمل نمی کند؛ چراکه اهداف و نیات سیاسی پشت سر آنهاست از این رو تعجب نمی کنیم بسیاری از درگیری ها و ستم ها در منطقه و در کشوری مانند بحرین از دید این به اصطلاح گزارشگران حقوق بشر مخفی بماند در واقع پشت تمام این گزارش های حقوق بشری اهداف سیاسی پنهان وجود دارد.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha