پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سیامک مره صدق

حوزه/ نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشوری که اکثریت نمی توانند در تعیین حاکمیت نقش داشته باشند و اقلیت بر اکثریت حکومت می کند پایه حقوق بشری وجود ندارد. اتفاقاتی که در بحرین می افتد حاصل یک آپارتاید مذهبی است که ریشه در حاکمیت رژیم آل خلیفه دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، رژیم آل خلیفه قرائت حکم آیت الله عیسی قاسم را به چهاردهم مارس (24 اسفند) موکول کرده که این تاریخ مصادف با سالگرد شوم ورود نیروهای اشغالگر، سعودی به خاک بحرین در سال 2011  است که آن روز نقطه عطفی در انقلاب بحرین خواهد بود. در این مدت حکومت جعلی آل خلیفه ظلم های زیادی به کمک حامیان عربی و غربی اش علیه ملت مظلوم بحرین روا داشته و در سال های اخیر با اراده بیشتری به دنبال خاموش کردن انقلاب مسالمت آمیز مردم بحرین است.

سیامک مره صدق استاد دانشگاه، متخصص جراحی عمومی و نماینده کلیمیان در دورهای هشتم تا دهم مجلس شورای اسلامی است. وی در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با اشاره به نقض آشکار حقوق بشر در بحرین به معرفی روابط تاریخی رژیم آل خلیفه با رژیم صهیونیستی پرداخت.

سیامک مره صدق نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رژیم آل خلیفه از اساس غیر قانونی است،گفت: رژیم آل خلیفه به طور قانونی مشکل دارد و مشکلات ملت بحرین از قبیل سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم و بازداشت رهبران دینی و شکنجه ها و ظلم های دیگر مربوط به غیر قانونی بودن رژیم آل خلیفه در بحرین است.

وی ادامه داد: در کشوری که اکثریت نمی توانند در تعیین حاکمیت نقش داشته باشند و اقلیت بر اکثریت حکومت می کند از پایه، حقوق بشری وجود ندارد و آپارتاید مذهبی در بحرین حاکم است و اتفاقاتی که در بحرین می افتد حاصل یک  آپارتاید مذهبی  است که ریشه در حاکمیت رژیم آل خلیفه دارد بنابراین اتفاق مثبتی در زمینه حقوق بشر در بحرین نمی افتد.

آل خلیفه با وارد کردن خارجی ها به بحرین به دنبال تغییر بافت جمعیتی است

مره صدق تصریح کرد: حقوق بشر در بحرین یک مسئله ریشه ای آن هم به خاطر ساختار خاص قدرت در بحرین است که اقلیتی بر اکثریت حکومت می کنند و با وارد کردن یک سری افراد از خارج بحرین می خواهند  به زور بافت جمعیتی بحرین را  به نفع گروه حاکمیت رقم بزنند.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: این اقدامات رژیم آل خلیفه در بحرین  ما را تنها به یاد آپارتاید می اندازند که مدت ها پیش در آفریقای جنوبی وجود داشت. منتها در حال حاضر شکل آپارتاید مذهبی در بحرین وجود دارد و تا وقتی این آپارتاید مذهبی هست، صحبت از حقوق بشر مفهوم و ضمانت اجرایی ندارد.

ارتباطات بحرین و رژیم جعلی صهیونیستی ارتباطی تاریخی است 

وی با اشاره به روابط آشکار رژیم آل خلیفه با رژیم جعلی صهیونیستی گفت: ارتباطات بحرین و رژیم جعلی صهیونیستی ارتباطات تاریخی است که از چند دهه پیش وجود داشته، منتها در حال حاضر این ارتباطات جنبه آشکار پیدا کرده و دلیل این اتحاد چیزی جز حرکت علیه منافع مردم منطقه و به ویژه حرکت علیه منافع ملت ایران نیست آن هم به دلیل ترسی که از استقلال طلبی و آزادی خواهی مردم ایران دارند.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط آشکار برخی از کشورهای عربی با قدرت های غربی و آمریکا گفت: در واقع رژیم آل خلیفه و عربستان سعودی و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس با پدران خودشان ارتباط بر قرار می کنند. حکومت هایی که ایجادشان میراث استعمار در منطقه است ، طبیعی است که برای حفاظت از خودشان در برابر ملت هایشان نیاز به حمایت خارجی داشته باشند.

وی افزود: این حکومت های دیکتاتوری چون پایگاه داخلی در میان مردمشان ندارند و ساختار قدرت و نظام پشتوانه ملی ندارد طبیعی است که تبدیل می شوند به کشور و حکومتی که وابسته است و برای بقای خودش به حمایت خارجی و امپریالیزم نیاز دارد.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

#باهم_بسوي_شهادت
#نه_به_ظلم_واشغال

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha