پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علمای عراق

حوزه/ علمای عراق به نظام آل خلیفه در مورد استمرار اقدامات خودسرانه هشدار دادند و از ملت بحرین خواستند تا پای جان از آیت الله عیسی قاسم دفاع کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،‌ اتحادیه علمای مسلمان عراق با صدور بیانیه ای حمایت خود از آیت الله عیسی قاسم را اعلام کرد و محاکمه ایشان را اقدامی محکوم و ناسنجیده دانست. علمای عراق همچنین به نظام آل خلیفه در مورد استمرار اقدامات خودسرانه هشدار دادند و از ملت بحرین خواستند تا پای جان از آیت الله عیسی قاسم دفاع کنند. متن بیانیه اتحادیه علمای مسلمان عراق بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
(وَإِنِ اسْتَنصَرُوكُمْ فِي الدِّينِ فَعَلَيْكُمُ النَّصْرُ)(الانفال :72)صدق الله العظيم

با نزدیک شدن به زمان محاکمه ظالمانه و باطل آیت الله عیسی قاسم که حلقه ای زنجیره محاکمه ها و اقدامات ظالمانه حکومت بحرین است، در سایه کلام الهی که ( أن تقوموا لله ) ما نیز به دعوت علمای بزرگ بحرین برای قیام در راه خدا و یاری رساندن به آنها در راستای عمل به (قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى )(سبأ: 46 ) لبیک می گوییم.
از آنجایی که راه و هدف ما یکی و همان سرنگونی ظلم و برپایی عدالت است و این مهم جز با حرکت در مسیر پر صلابتی که انبیای الهی نمایاندند و پیامبر اکرم ص و اهل بیت ع و صحابه به یادگار گذاشتند امکان پذیر نیست؛ و در راستای لبیک علمای شیعه و اهل سنت عراق به ندای قرآن کریم که (وَإِنِ اسْتَنصَرُوكُمْ فِي الدِّينِ فَعَلَيْكُمُ النَّصْرُ)(الانفال :72) تنها به ابراز احساسات و همدردی در این قضیه اکتفا نکرده، بلکه بر ماست که همراه با کلام و موضع قاطع خود در راه الهی قیام نماییم ، بر این اساس وظیفه دینی ما بر ما واجب می دارد تا موراد زیر را اعلام نماییم :

1-به حکومت بحرین در خصوص ادامه این راه و روش خودسرانه هشدار داده و خواهانیم که به مسیر منطق و عقلانیت و حق و شرع در تعامل با ملت بحرین ، علمای عظام آن و تحرکات آنان و در راس همه ی آنها فقیه عادل "آیت الله شیخ عیسی قاسم " بازگردد که این اقدام آنها ضامن امنیت و حفظ کشور از فتنه ها و رمز صداقت و برقراری حق در بحرین است.

2-ما هیچ امید و انتظاری از موسسات بین المللی ای که به توضیحات ناچیز در قبال ملت های مظلوم اکتفا می کنند نداریم؛‌ چراکه همچنان که ضد ملت فلسطین و حقوق سلب شده اش موضوع می گیرند از قضیه ملت بحرین هم چشم پوشی  می کنند.

3-از حکومت محترم عراق و در راس آن جناب نخست وزیر و وزیر خارجه محترم خواستاریم یا مستقیما و یا از طریق عربستان سعودی در این قضیه دخالت کنند تا اقدامات غیر قانونی حکومت بحرین در قبال علمای دین و در راس آنها آیت الله عیسی قاسم متوقف گردد .

4-از تمامی محافل دینی و موسسات اسلامی خواستاریم به وظیفه شرعی خود در مطالبه از حکومت بحرین برای دست کشیدن از تعرض به علمای دین و در راس آنان آیت الله عیسی قاسم عمل نمایند.

5-از جوانان و ملت غیور بحرین مصرانه خواستاریم به رهنمودهای علمایشان التزام داشته  و به دفاع از شخصیت پرفروغ ، فقیه جامع الشرایط "آیت الله عیسی قاسم " با جان خود تا حد شهادت اقدام نمایند؛ با اقتدا به آیه کریمه : (وَالَّذِينَ إِذَا أَصَابَهُمُ الْبَغْيُ هُمْ يَنتَصِرُونَ )(الشورى :39).

در پایان یاد آور می شویم که ای پایمردانِ ثابت قدم! بدانید که خداوند با شماست و از شما طبق نص صریح قرآن کریم حمایت و دفاع می نماید که فرمود: (إنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا )(الحج : 38) صدق الله العظيم ..

والحمد لله رب العالمين .

 دبیرخانه اتحادیه علمای مسلمان عراق
الامانة العامة لاتحاد علماء المسلمين في العراق
9/جمادى الثاني / 1438 هـ . ق الموافـق 8 /3/ 2017 م

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha