پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بحرین

حوزه/ در شب محاکمه شیخ عیسی قاسم و ششمین سالگرد اشغالگری آل‌سعود در بحرین، ملت این کشور تظاهراتی گسترده و اعتراض آمیز به راه انداختند. نیروهای آل‌خلیفه نیز طی حملات گسترده به مناطق مختلف، ده ها تن از شهروندان را بازداشت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در شب محاکمه آیت الله عیسی قاسم و ششمین سالگرد اشغالگری رژیم آل سعود در بحرین، ملت این کشور تظاهراتی گسترده، اعتراض آمیز و خشمناک به راه انداختند.

بر این اساس مناطق مختلف این کشور از جمله الديه ، المعامير ، سترة ، السنابس ، بوري ، كرانة ، المالكية ، كرزكان ، باربار ، سار ، جدحفص ، سلماباد ، الهملة ، أبوصيبع ، المقشاع و به ویژه الدراز شاهد تظاهرات شبانه و مسالمت آمیز مردمی بود که برای دفاع از دین و عقیده خود به خیابان آمده بودند.

نکته قابل توجه در این راهپیمایی و البته راهپیمایی های قبلی مردم بحرین حضور پررنگ بانوان بود. این درحالی است که در فرهنگ کشورهای عربی زنان به صورت گسترده وارد اجتماع نمی شوند.

* بازداشت ده ها تن از شهروندان بحرینی

در راستای متوقف ساختن مشارکت گسترده مردمی در فعالیت های اعترضات مسالمت آمیز که صبح فردا آغاز خواهد شد، نیروهای رژیم آل خلیفه حملات گسترده به تعدادی از مناطق مختلف انجام دادند و ده ها تن از شهروندان را بازداشت کردند.

همچنین مشاهده شده که جنگنده های نظامی به شهرک ها و خیابان های داخلی هجوم برده تا در میان ساکنان ترس و وحشت بوجود آورند و موانعی که شهروندان برای بستن راه نیروهای رژیم استفاده می کنند، از بین ببرند. نیروها با بلدوزر ها موانع را در شهرک های مختلف بر می دارند. این موانع برای ممانعت از هجوم نیروهای رژیم و صدمه ندیدن شروندان استفاده می شود.

* مردم از مناطق مختلف به سمت الدراز حرکت کردند

فعالین میدانی خبر دادند: باوجود ارعاب گسترده رژیم خلیفه، آمادگی لازم برای اعتراض انجام گرفت، بدین صورت که از جهات مختلف و از شهرک ها خیزش به سمت محل تجمع "الدراز" انجام می گیرد.

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه از ماه گذشته خواستار شکسته شدن محاصره شهرک "الدراز" شد و و همزمان با بیانیه علمای بحرین مبنی بر حضور در تجمع و دفاع از آیت الله قاسم، به حرکت گسترده به سمت محل تجمع گسترده مردم در مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم فراخواند.

جریان الوفاء الاسلامی بحرین نیز اعلام کرد: آمادگی برای مقاومت در برابر متجاوزین سعودی به صورت عملی از 13 مارس آغاز شد. از زمانی که ملت بحرین متوجه شدند که کرامت و مقدسات آنان مورد هتک حرمت قرار گرفته است و سازمان های سیاسی جهان نیز نسبت به این حوادث بی تفاوت عبور کردند.

این جریان در بیانیه ای به مناسبت روز ملی مقاومت در برابر اشغالگران سعودی تاکید کرد: بعد از گذشت شش سال از زمان انقلاب بحرین، "مقاومت قانونی و گسترده" تنها گزینه پیش روی ماست.

الوفاء با اشاره به اینکه رژیم آل سعود گمان کرده بحرین "حیاط خلوت" اوست اما تداوم انقلاب، توهم سعودی ها و غربی ها را در هم شکسته است، خواستار تداوم راه و محافظت از میراث "مقاومت روز افزون" شد.

 

حضور گسترده شیعیان بحرین در تظاهرات مسالمت‌آمیز

 

حضور گسترده شیعیان بحرین در تظاهرات مسالمت‌آمیز

 

حضور گسترده شیعیان بحرین در تظاهرات مسالمت‌آمیز

 

حضور گسترده شیعیان بحرین در تظاهرات مسالمت‌آمیز

 

حضور گسترده شیعیان بحرین در تظاهرات مسالمت‌آمیز

 

حضور گسترده شیعیان بحرین در تظاهرات مسالمت‌آمیز

 

حضور گسترده شیعیان بحرین در تظاهرات مسالمت‌آمیز

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha