پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سعید الشهابی

حوزه/ دکتر سعید شهابی رهبر جنبش احرار البحرین گفت: انقلاب ملت بحرین با اَشکال و اسلوب های مختلف از جمله تغییر مسیر آن به سمت خشونت و ورود نیروهای آل سعود و امارات مورد هدف قرار گرفته شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر سعید شهابی رهبر جنبش احرار البحرین گفت: انقلاب های بهار عربی از جمله انقلاب ملت بحرین با اَشکال و اسلوب های مختلف مورد هدف قرار گرفته شدند. از جمله این اسلوب ها تلاش برای تغییر مسیر آن به سمت خشونت، فعال سازی بحران های داخلی با هدف پایان دادن به جنبش های مسالمت آمیز و بستن راه تظاهراتی که خواستار تغییر حکومت بودند و ورود نیروهای آل سعود و امارات در کنار رژیم آل خلیفه به بحرین برای مقابله با جنبش مردمی که روز به روز رو به گسترش بودند است.

دکتر شهابی در مقاله ای در روزنامه القدس با عنوان "نیروهای نظامی افراطی تنها ویرانی به بار می آوردند و پیروز نمی شوند" تصریح کرد: بعد از گذشت چند روز از ورود نیروهای سعودی اماراتی برای سرکوب کردن حرکت مردمی، میدان "اللؤلؤة" مورد هدف قرار گرفته شد و تعدادی از شهروندان کشته شده و ده ها تن مجروح شدند، این حوادث همزمان با بازداشت گسترده رهبران و شخصیت های انقلابی صورت گرفت.

وی افزود: دخالت نظامی دارای پیامدهای سیاسی و امنیتی است، به ویژه که نتوانست اعتراضات را متوقف سازد. دولت بحرین نیروهای پاکستانی که تعداد آن بیش از 30 هزار نفر بود را پیش فرستاد و همچنین گروهی از نیروهای امنیتی اردنی کنترل زندان "جو" که یک سال پیش شاهد موج گسترده ای از اعتراض بازداشت شدگان بود، به دست گرفتند.

این فعال انقلابی بحرین، پدیده عادی سازی روابط با اشغالگران اسرائیل را پس از انقلاب بهار عربی از طریق واردات تولیدات اسرائیل، کمک گیری از نیروهای امنیتی آن و فعال سازی مسائل جدیدی که مسئله فلسطین را از دایره توجه دور سازد، محکوم و تصریح کرد: اسرائیل به حکومت مستبد متوسل شده و با هم پیمانی با آن به مقابله با ملت های خواستار آزادی و حق تعیین سرنوشت می پردازد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha