شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سعید الشهابی

حوزه/ هدف از شیعه هراسی این است که ذهن ملت های منطقه از ارزش هایی مانند آزادی و استقلال و وحدت اسلامی و آزادسازی فلسطین دور شود و به یک جنگ موهوم میان شیعه و سنی توجه کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر سعید شهابی محقق و فعال انقلابی و رئیس جنبش احرار البحرین در مقاله ای که در روزنامه "القدس العربی" منتشر شده به بررسی اوضاع ملت های منطقه و هیمنه نیروهای ضد انقلاب بر این ملت ها و سیاست های نابود کننده اهداف و آرزوهای ملت ها و تحمیل واقعیت های جدید به همراه تبعیض و استبداد بیشتر بر آنها پرداخت و گفت هدف ضد انقلاب ها از این اقدامات این است که ملت ها دیگر نگران عادی سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی و مشکلات داخلی کشورهای خود نباشند.

قدرت های دست نشانده منطقه، ملت ها را با شعار شیعه هراسی فریب دادند

در این مقاله آمده است: این توطئه منطقه ای منحصر به سرکوب جسمی و بازداشت هزاران نفر در مصر و بحرین و عربستان و سرزمین های اشغالی نیست، بلکه توطئه از این فراتر رفته و توانسته ایدئولوژی های دینی و سیاسی بی سابقه ای را به ملت های منطقه تحمیل کند و خیلی ها را با این شعار فریب دهد که شیعه خطرناک تر از یهود است!

شهابی ادامه داد: هدف از این شعار است که توجه ملت های عرب و مسلمان از مبانی و ارزش هایی مانند آزادی و استقلال و نپذیرفتن سلطه بیگانگان بر کشورهای اسلامی و ارزش هایی مانند وحدت اسلامی و آزادسازی فلسطین دور شود و در مقابل تمام ذهن و توجه آنها به یک جنگ موهوم و بی سابقه مذهبی در تاریخ معاصر مشغول شود.

انقلابیون و آزادی خواهان منطقه به عنوان تروریست محاکمه می شوند

وی افزود: نظام های دست نشانده و ضد انقلاب در منطقه تلاش کردند شرکت کنندگان در انقلاب های بهار عربی به ویژه در مصر و عربستان و بحرین را به تروریست بودن متهم کنند و صدها نفر از جوانان انقلابی خود را بنا بر این اتهام در دادگاه ها محاکمه کردند و آنها را محکوم به اعدام دسته جمعی یا زندان ابد نمودند، اما نه به این خاطر که این جوانان یک نفر را  کشته اند یا از سلاح استفاده کرده اند، بلکه به این خاطر که شعار آزادی و دموکراسی سر داده اند.

دکتر شهابی ادامه داد: فلسطین در طول هفت دهه توانسته محور وحدت مسلمانان باشد و ما از مسلمانان می خواهیم در حفظ این وحدت کوتاهی نکنند و به سخنان ضد وحدت نیروهای ضد انقلاب در کشورهای منطقه گوش ندهند، زیرا آنها با وحدت و انقلاب مخالفند و در زندان های خود به شکنجه تمام آزادگان می پردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha