جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر سعید الشهابی از فعالان ِ انقلابی و دبیرکل جنبش احرار بحرین

اختصاصی حوزه / دکتر سعید الشهابی گفت: آل خلیفه به دنبال حذف ساکنان اصلی بحرین است و برای این هدف، ممکن است دست به هر اقدامی بزند اما مردم بحرین، دست از روحیه انقلابی خود برنخواهند داشت و هرگز تسلیم نخواهند شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، بحرین در روزها و هفته های اخیر، شرایط غبارآلود و بحرانی تری را نسبت به گذشته سپری کرده است؛ با اعدام سه تن از جوانان این کشور، ناظران بین المللی هر لحظه به وقع پیوستن رویدادهای جدید در این کشور را احتمال می دهند. از سوی دیگر، جنایت اخیر در بحرین، حرکت انقلابی در این کشور را شتاب بخشیده است.

مردم بحرین هرگز تسلیم نخواهند شد

در همین راستا دکتر سعید الشهابی از فعالان ِ انقلابی و دبیرکل جنبش احرار بحرین در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری حوزه به جنایات اخیر از سوی رژیم آل خلیفه به ویژه اعدام جوانان این کشور پرداخت و تاکید کرد که آل خلیفه به دنبال حذف ساکنان اصلی بحرین است و برای این هدف، ممکن است دست به هر اقدامی بزند اما مردم بحرین، دست از روحیه انقلابی خود برنخواهند داشت و هرگز تسلیم نخواهند شد.

وی گفت: نظام حاکم در بحرین تلاش می کند ساکنان اصلی این سرزمین را نابود کند و تلاش می کند هویت این کشور را تغییر دهد و در این راه از روش های مختلفی استفاده می کند؛ روش هایی مانند کشتن مردم در خیابان، قتل زیر شکنجه های شدید، تبعید، سلب تابعیت، بازداشت های دسته جمعی، تخریب مسجدها، اخراج کارمندان و غیره.

وی با بیان این که گام جدید آل خلیفه، طرد و اخراج فعالان سیاسی اجتماعی به بهانه های واهی و تهمت های غیر قابل اثبات می باشد درباره اعدام سه جوان بحرینی گفت: این اقدام آل خلیفه ظلمی آشکار و غیر قابل توجیه است زیرا جرم این جوانان در محاکم قانونی ثابت نشده بود و نمی شد چون این جوانان بی گناه بودند. به همین دلیل مردم به شدت خشمگین شدند و به تظاهرات ها و اعتراض های گسترده ای به راه افتاد.

آش آنقدر شور شده است که...

سعید الشهابی گفت: شما می دانید که در سالهای گذشته معمولا رسانه های گروهی و سازمان های بین المللی چشمهای خود را در برابر رویدادهای بحرین بسته اند اما آل خلیفه نیز در دست یازیدن به جرم و جنایت، روی بسیاری از دیکتاتورهای جهان را سپید کرده است و جنایات اخیر  به حدی بود که سازمان های بین المللی این اقدام را محکوم کردند و حتی دوستان نظام آل خلیفه یعنی انگلیس و آمریکا نتوانستند از این اقدامِ حکومت دفاع کنند.

استفاده از نیروهای بیگانه برای سرکوب مردم

دکتر الشهابی افزود: البته این روند متوقف نخواهد شد و جنایات آل خلیفه ادامه خواهد داشت و آنها طرح و نقشه خود را ادامه می دهند. زیرا هدف این نظامِ ستمگر، نابودی مردم بحرین است و در این راستا از نیروهای بیگانه نیز استفاده می کنند همان گونه که سابقا نیروهای اشغالگر سعودی به خاک ما تجاوز کرده و قیام ملت را سرکوب کردند.

شیخ عیسی قاسم نماد ملی ماست

وی در بخش دیگری از این گفت و گو به موضوع سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم و حمایت جانانه مردم بحرین به رغم گذشت بیش از  200 روز از  این رویداد پرداخت و در پاسخ به این سوال که چرا بعد از گذشت 200 روز از محاصره شهرک الدراز مردم همچنان از آیت الله شیخ قاسم حمایت می کنند ابراز داشت: جایگاه این عالم بزرگ نزد مردم بحرین، یک جایگاه ویژه است و این حمایت، کمترین چیزی است که مردم می توانند به این عالم بزرگ تقدیم کنند زیرا ایشان فقط مرجع دینی بزرگ این سرزمین و نماد تاریخی و دینی ما نیست بلکه علاوه بر این ها ایشان یک نماد ملی است.

سعید الشهابی ادامه داد: آیت الله شیخ عیسی قاسم از جمله شخصیتهایی است که بعد از خروج انگلیسی ها، نقش آفرینی ویژه ای در انسجام بحرین داشته اما حکومت فعلی با بی توجهی به جایگاه رفیع ایشان اقدام به محاصره و سلب تابعیت و تهدید به زندان و تهدید به تبعید ایشان کرد.

مردم هرگز «شیخ» را تنها نخواهند گذاشت

این فعال سیاسی بحرین با اشاره به این که ممکن است حکومت جرم دیگری مرتکب شود تاکید کرد: ملت بحرین دست دشمن را خوانده است و از توطئه ها آگاه است به همین دلیل است که مردم با حضور در منطقه «الدراز» و گرد بیت این عالم دینی حلقه زده اند و از این نماد دینی و وطنی حمایت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: این مردم هرگز عالم جلیل خود را تنها نمی گذارند چرا که ایشان شایسته این حمایت است زیرا ایشان نماد انسانی صالح، متقی، اهل ورع، مومن، مردمی و راستگو می باشد.

ظالم رفتنی است؛ به آینده نهضت امیدواریم

دکتر الشهابی در خصوص تحلیل خود از روزهای پیش رو برای مردم بحرین گفت: انسان مومن همیشه باید به نصرت و یاری الهی معتقد باشد؛ ما به آینده این نهضت امیدواریم و مطمئنیم که نصرت الهی خواهد رسید زیرا ملتی که پایدار و مقاوم باشد شکست نمی خورد.

وی خاطر نشان کرد: طاغوت ها، ستم و تفرعن می کنند و ساقط می شوند و مطمئنا ظلم پایدار نخواهد بود و مردم اگر ثبات قدم داشته باشند، همیشه پیروزند.

دبیرکل جنبش احرار بحرین به صبر و مقاومت مردم به ویژه در سالهای اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: مردم ما شش سال است که مقاومت می کنند و گمان می کنم خداوند دل های ایشان را محکم و استوار کرده است و آن قدر استقامت و ثبات به مردم ما روزی کرده است که برای از میان برداشتن این طغیان و استبداد کافی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha