جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه در لبنان اعدام سه جوان بحرینی را محور سخنان خود قرار دادند و گفتند: اگر تحریک آل سعود علیه جنبش های صلح طلب، رهبران و علما نبود این حکم اجرا نمی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته با اشاره به این که انتقال سفارت آمریکا به قدس اقدامی خطرناک و خصمانه است، تاکید کردند: این اقدام امنیت اسرائیل را به خطر خواهد انداخت.

سکوت جامعه بین المللی به رژیم آل خلیفه جرأت استمرار سرکوب داده است

شیخ علی دعموش مسئول روابط خارجی حزب الله لبنان در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: همه ما در جوامع امروزی نیازمند پایبندی به قوانین و اخلاق مداری هستیم تا از منافع عمومی خود محافظت کنیم و سطح آموزه های دینی خود را بالا ببریم؛ در این صورت است که جامعه ما عقب مانده نخواهد بود و اسیر آشوب و پایمالی حقوق نمی شود.

وی با اشاره به این که جنایت اعدام سه جوان بحرینی بر لیست سیاه جنایت های آل خلیفه و آل سعود افزود، تاکید کرد: اگر تحریک مداوم و پنج ساله آل سعود علیه جنبش های صلح طلب، رهبران،علما و شخصیت های بزرگ نبود، این حکم اعدام اجرا نمی شد.

شیخ دعموش تاکید کرد: رژیم آل خلیفه و آل سعود با اصرار بر سرکوب، کشتار، خشونت و نپذیرفتن مذاکره و راه حل، برای ملت بحرین راهی جز تدوام این راه و فشار از طریق ابزار و ساز و کارهای سیاسی و مسالمت آمیز برای احقاق حق باقی نمی گذارد. ملت بحرین باید مقاومت کنند و رژیم را مجبور به پذیرش خواسته های عادلانه و قانونی خود کنند.

 آل خلیفه بی تدبیر و سبک مغز است

آیت الله عفیف نابلسی در خطبه نماز جمعه گفت: ما در کنار رئیس جمهور خود می ایستیم و بر تحقق تحول در اوضاع سیاسی داخلی و خروج از بن بست طائفه گری و تفرقه افکنی پافشاری می کنیم.

وی در رابطه با مسائل منطقه ای اشاره کرد: ملت مظلوم بحرین از ظلم آشکار رژیم خشن و مستبد رنج می برد و اعدام سه جوان به اتهام سیاسی دروغین دلیل محکمی بر درماندگی و سبک مغزی و بی تدبیری رژیم است؛ این مسئله باعث می شود ملت بحرین در جنبش ها و حرکت هایی که برای احقاق حق قانونی خود به راه می اندازند از ابزار و وسایل دیگر استفاده کند.

آیت الله نابلسی تاکید کرد: ما در کنار ملت بحرین و  جانفشانی آن ها می ایستیم و از آن ها حمایت می کنیم.

به اصول و ارزش ها پایبند باشیم

سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه بر ضرورت تقوای الهی در سخن گفتن و بیان سخنان ارزشمند و پُر مایه تاکید کرد و گفت: امروز سخنان مضمون خود را از دست داده اند و برخی به آن اهمیت نمی دهند. متأسفانه مردم در موقعیت های رسمی و در مصاحبه ها و گزارش هایی که ضبط می شود، اصول سخن گفتن را رعایت می کنند و از آنجا که بگذرد از حالت خود بر می گردند و به بیان اصولی و ارزشمند پایبند نمی مانند.

 انتقال سفارت آمریکا از اسرائیل به قدس جنون آمیز است

شیخ ماهر حمود در خطبه نماز جمعه گفت: انتقال سفارت آمریکا به قدس، اقدامی خصمانه و خطرناک است و به این معنی است که آمریکا قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته است.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت اشاره کرد: این اقدام جنون آمیز تهدیدی حقیقی برای امنیت صهیونیست خواهد بود و مقاومت را به تحرک، تکاپو و واکنش در منطقه وا می دارد؛ چرا که اعتقاد مقاومت بر این است که تحقق صلح با رژیم صهیونیستی محال است و بدون شک اسرائیل نابود خواهد شد.

شیخ ماهر حمود در پایان گفت: با این اقدام، مقاومت از حمایت سیاسی جبهه های هم پای خود بهره مند خواهد شد یا اینکه باید فعالیت هایش را افزایش دهد تا نیروهای بیشتری را جمع آوری کند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha