جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ در نمازهای جمعه لبنان ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی داعش تاکید شد: داعش در این روز اقدام به ذبح گروهی از جوانان کرده و تلاش کرده است تا قربانیانی را که مسلمانان برای خدا می دهند را به یک کشتار وحشیانه تبدیل سازد که کلمات از توصیف آن ناتوانند. و از این مصیبت بار تر سکوت شیوخ اسلامی و دولت های اسلامی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان نسبت به تلاش های خبیثانه که برای شکست صلح در سوریه صورت می گیرد هشدار دادند و گفتند نمونه آن تلاش هایی است که رژیم صهیونیستی برای شکستن آتش بست صورت داده است.

آیت الله قبلان: باید از خطراتی که کشورمان را تهدید می کند آگاهی داشته باشیم

آیت الله عبد الامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از سیاستمداران لبنانی خواست تا نسبت به خطراتی که کشور را تهدید می کند مطلع باشند و از جانفشانی و دستاوردهای ارتش و نیروهای امنیتی و مقاومت قدر دانی کنند و با یکدیگر کنار بیایند. به گفتگوی ملی روی بیاورند که این تنها راه خروج از بحران های کنونی است. مسئولین باید برای انتخاب رئیس جمهوری به توافق برسند.

آیت الله قبلان در خطبه نماز جمعه بر ضرورت توافق بر سر قانون انتخاباتی جدید که صلاحیت نامزدی را محقق سازد و براساس نسبیت باشد و از بی عدالتی به دور باشد، تاکید کرد.

آیت الله نابلسی: داعش و آل سعود هر در کشتار و خونریزی در یک جبهه هستند

آیت الله عفیف نابلسی  در خطبه نماز جمعه در شهر صیدا اشاره کرد: روز عید که باید روز امنیت و صلح و مهربانی باشد، داعش در این روز اقدام به ذبح گروهی از جوانان به شیوه ای وحشیانه کرده است و تلاش کرده است تا قربانیانی را که مسلمانان برای خدا می دهند را به یک کشتار وحشیانه تبدیل سازد که کلمات از توصیف آن ناتوانند. و از این مصیبت بار تر این است که اینگونه حوادث در زیر سایه سکوت شیوخ اسلامی و دولت های اسلامی اتفاق می افتد که برای آن پول های نفت را هزینه می کنند.

آیت الله نابلسی تاکید کرد: در همین روز جنگنده های سعودی خانه یمنی ها بی گناه را بمباران کرد و یک کشتار و جنایت جدیدی را در شناسنامه سیاه رژیم عربستان ثبت کرد. عربستان بیش از یک سال است که در یمن اقدام به خونریزی و کشتار و ویرانسازی آثار انسانی و تمدنی کرده است. به همین دلیل می توانیم بگوییم که آل سعود و داعش هر دو در کشتار و خونریزی، ریختن آبروها و مخدوش ساختن چهره اسلام از یک ریشه و در یک جبهه اند.

شیخ حبلی: مسلمان حقیقی از قوانین تبعیت می کند

صیب حبلی در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: شهر صیدا نماد باز بودن و پذیرش همگی است اما روزهای پیش یک راهپیمایی "الله اکبر" انجام گرفت اما این اقدام نمی تواند بیانگر آزادی باشد؛ چراکه مسلمان واقعی کسی است که از قانون تبعیت کند نه آن که تلاش می کند آن را زیر پا بگذارد.

شیخ حبلی در سخنان خود دستاورد امنیتی اداره نیروهای امنیتی عمومی در کشف و فروپاشی گروهک تروریستی "زحله" را ستود و حملات برخی جریان ها علیه امنیت عمومی را محکوم کرد و تاکید کرد: نهاد امنیت عمومی به فرماندهی سرتیب "عباس ابراهیم" برای حفظ امنیت شهروندان و کشور و به دور از منافع سیاسی و گرایش مذهبی که برخی ضغیف النفس سعی دارند امور را اینگونه جلوه دهند، تلاش می کند.

وی خواستار عدم دخالت در امور دستگاه امنیتی و جدا ماندن آن از فریبکاری و مسائل سیاسی شد.

شیخ حبلی از سوی دیگر تاکید کرد: کشتار صبرا و شتیلا به عنوان لکه ننگی است بر پشیانی رژیم اسرائیل و کسانی که از لبنان و  از سازمان های عربی که با این رژیم تعامل داشته و بر سر مسئله فلسطین سازش می کنند. اما ما می بینیم که چگونه خون و اراده ملت فلسطین انتفاضه جدیدی در قدس خلق کرده است تا تاکید کند که مقاومت تنها راه پیروزی برا  این دشمن است تنها زبان زور می داند.

سید فضل الله نسبت شکست صلح در سوریه هشدار داد

سید جعفر فضل الله در خطبه نماز جمعه در مسجد امامین حسنین (ع) نسبت به تلاش های خبیثانه که برای شکست صلح در سوریه صورت می گیرد هشدار داد و گفت نمونه آن تلاش هایی است که رژیم صهیونیستی برای شکستن آتش بست صورت داده است.

سید فضل الله بر پروژه مقاومت تاکید کرد و گفت: تمام اقشار امت و قدرت های حاضر باید به دور از محاسبات مذهبی و احساسات تعصب گرایانه در کنار مقاومت بمانند و این نیاز دارد تا همگی زمینه را برای متوقف ساختن جنگ های داخلی در منطقه فراهم سازند چراکه حمایت های بی سابقه آمریکا تهدیدی است برای منطقه به ویژه بعد از درهم کوبیدن قدرت های ارتش عربی.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha