جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان از انتخاب رئیس جمهور جدید ابراز خشنودی کردند و تاکید کردند با همکاری سازنده دولت و ملت، کشور مسیر پیشرفت و حل بحران ها را طی خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته مسئله انتخابات ریاست جمهوری لبنان را محور سخنان خود قرار دادند و افزودند: لبنان با انتخاب رئیس جمهور مرحله بسیار سختی را پشت سر گذاشته است و برای رسیدن به استقرار اجتماعی و حل بحران ها نیاز به همکاری و تشکیل دولت متحد ملی دارد.

آیت الله نابلسی: امید است با انتخاب رئیس جمهور جدید تمام نهاد های حکومتی وارد میدان شوند

آیت الله عفیف نابلسی در خطبه نماز جمعه در شهر صیدا گفت: با انتخاب رئیس جهمور جدید یک مرحله بسیار سخت را که نزدیک بود وارد یک بحران بزرگ شویم، پشت سر گذاشتیم. کشمکش ها و منفعت طلبی های سیاسی نزدیک بود لبنان و مردم لبنان را به کشتن دهد و این کشور را از پا در بیاورد.

آیت الله نابلسی اشاره کرد: امروز ملت لبنان امیدوارند استقرار اجتماعی و امنیت برقرار شود و زندگی و نشاط به نهادهای دولتی برگردد و اقتصاد رونق یابد و در مناطق مختلف تحول ایجاد شود.

آیت الله قبلان: سیاستمداران همکاری سازنده داشته باشند تا بتوانند لبنان را نجات دهند

آیت الله عبد الامیر قبلان نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت: نعمت توافق که در روند ملی ما حکمفرما شد، اعتبار و ثبات را به نهادهای قانونی برگرداند. وی ابراز امیدواری کرد ارتش باز هم از حمایت کامل برخوردار شود و افزود: ما باید تمام جنگ افزارها و تجهیزات را در اختیار ارتش قرار دهیم تا همچون حصاری از کشورمان حمایت کند و ثبات و استقرار را حفظ و خطر را از ملت دور کند.

آیت الله قبلان در خطبه نماز جمعه از سیاستمداران خواست با هم همکاری سازنده داشته باشند تا بتوانند لبنان را نجات دهند. این دوره جدید باید توافق ملی را تحکیم بخشد تا حکومت واحد تشکیل شود و همکاری و اصلاح صورت گیرد.

شیخ حبلی: دار الافتاء با برکنار ساختن قضات اعتدالگرا به افراطی گری دست یاری داده است

شیخ صهیب حبلی اقدام دار الافتاء در برکنار ساختن قضات مناطق را محکوم کرد و ابراز تأسف کرد که مفتی و دار الافتاء تحت فشارهای سیاسی که از سوی گروه های سیاسی وارد می شود، تاثیر می پذیرد.

شیخ حبلی در خطبه نماز جمعه در مسجد ابراهیم شهر صیدا تصریح کرد: دار الافتاء یک چتر گسترده است که تمام اقشار و گروه ها را با توجه به اختلافات و گرایش های سیاسی در بر می گیرد، اما آنچه اخیراً در مورد برکنار ساختن قضات اعتدال گرا و میانه رو  رخ داده، محکوم است و این مسئله مایه پیروزی افراطی گری است؛چراکه خطر برخی اشخاص با گرایش های تعصبی و تکفیری کمتر از داعش نیست.

سید فضل الله: باید با تشکیل حکومت وحدت ملی، این حرکت سیاسی کامل شود

سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه گفت: انتخاب ریاست جمهوری و تشکیل دولت راه را برای برقراری استقرار در این کشور باز می کند و آن را از مشکلاتی که در پی عدم وجود رئیس جمهور حاصل شد رها می سازد.

سید فضل الله افزود: ما نیاز به زمان داریم تا با این مشکلات مقابله کنیم و این مهم در مرحله اول با تامین خواسته های اساسی مردم از آب، برق و بهداشت و در مرحله دوم با تدوین قانون انتخاباتی جدید و سوم تامین ساز و کارهای کارآمد که لبنان را از پیامدهای تروریسم و دشمن صهیونیستی محافظت کند، انجام می گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha