پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ در نماز های جمعه لبنان اشاره شد: ما باید با تمام توان از مقاومت پاسداری کنیم؛ چرا که زندگی بدون مقاومت چیزی جز زندگی در خواری و جاهلیت نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته نسبت به خارج کردن ارتش این کشور از دایره کشمکش های سیاسی و محاسبات شخصی هشدار دادند و تاکید کردند: دستیابی به تفاهم حقیقی ضامن منافع و حقوق همگی است و راه را برای توافق بر سر قانون انتخاباتی که تضمین نامزدی حقیقی تمامی لبنانی ها باشد، باز می کند. این مسئله خواسته های ملت را مرتفع می سازد و چرخه دولت را به حرکت در می آورد و مشکلات فسادی که در بخش های دولتی وجود دارد را حل می کند.

شیخ حسن شریفه: امروز نیاز به یک دیدگاه ملی و به دور از خودخواهی ها و خودمحوری های نابودگر داریم.

شیخ حسن شریفه رئیس اوقاف مجلس اعلای شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه گفت: ما امروز نیازمند یک دیدگاه و نقطه نظر ملی و به دور از خود خواهی و خود محوری نابودگر هستیم. برخی از این خودخواهی ها برای کسب پست های مختلف است که می تواند کشور را در مشکلات غرق سازد. در همین راستا از همگی خواستیم تا بیندیشند و گفتگو کنند تا به توافق برسند و راه حل هایی که امنیت کشور را ضامن باشد و تلاش و کار را به نهادهای دولتی برگرداند ارائه دهند. این اقدمات باید به دور از کشمکش ها انجام گیرد و هیچگونه توافقی در مورد مسائل اختلافی و به ویژه در مورد قانون انتخابات، حکومت و چگونگی برخورد با بسیاری از مسائل که نیازمند تفاهم و توافق بین تمامی لبنانی هاست، صورت نگرفته باشد.

وی از سیاستمداران خواست تا ارتش لبنان از دایره کشمکش های سیاسی دور کنند و آن را از محاسبات شخصی و حزبی که هیچ سودی ندارد، خارج سازند تا بتواند به وظیفه خود در حمایت از وطن بپردازد.

آیت الله نابلسی:باید از مقاومت پاسداری کنیم؛ چرا که زندگی بدون آن خواری است.

آیت الله عفیف النابلسی گفت: ما باید با تمام توان از مقاومت پاسداری کنیم؛ چرا که زندگی بدون مقاومت چیزی جز زندگی در خواری و جاهلیت نیست.

وی اشاره کرد: دیگر عجیب نیست که می شنویم یک پادشاه عربی یا وزیر عربی یا مسئول عربی با مسئولین صهیونیستی مصاحفه می کند یا در کنار آن ها می نشیند و در زمینه امنیتی، سیاسی، تجاری، فرهنگی و در تمامی زمینه ها با آن ها همکاری می کند و هماهنگ عمل می کند.

آیت الله نابلسی هم چنین افزود: تعجب برانگیز نیست زمانی که می شنویم برخی تلگراف تسلیتی به جنایتکارانی که بدترین قتل عام ها را در حق ملت فلسطین و ملت های عربی مرتکب شدند، ارسال می کنند.

سید فضل الله: ما هرگونه حرکت سیاسی که کشور را از در جا زدن خارج سازد، استقبال می کنیم.

سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه لبنان گفت: در این هفته لبنان شاهد یک حرکت سیاسی بود که به لبنانی ها این نوید را داد که خالی ماندن منصب ریاست رو به پایان است. وی تاکید کرد: ما هرگونه حرکت سیاسی که کشور را از این در جا زدن و ایستادگی خارج سازد استقبال می کنیم؛ چراکه در حرکت برکت است.

سید فضل الله ابراز امیدواری کرد که پنجره امید به روی ملت باز شود تا این حرکت به نتیجه برسد و این مسئله نیازمند تدوام مشورت ها و کنار گذاشتن اختلافات داخلی است. وی ادامه داد: دستیابی به تفاهم حقیقی ضامن منافع و حقوق همگی است و راه را برای توافق بر سر قانون انتخاباتی که تضمین نامزدی حقیقی تمامی لبنانی ها باشد، باز می کند. این مسئله خواسته های ملت را مرتفع می سازد و چرخه دولت را به حرکت در می آورد و مشکلات فسادی که در بخش های دولتی وجود دارد را حل می کند.

شیخ حمود: امیدواریم که در جهان قانون جاستا «‌قانون عدالت علیه حامیان تروریسم» برای محکومیت آمریکا استفاده شود.

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت گفت: رؤسا و مسئولین عرب می توانستند از حضور در مراسم تشییع "شیمون پرز" جنایتکار صهیونیستی خود داری کنند، همانطور که نمایندگان عرب در کنست اسرائیل که به دلایل قانونی از حضور در این مراسم خودداری کردند؛ چراکه اسرائیل به توافقات بین المللی پایبند نبوده و به تجاوز ها، شهرک سازی و یهودی سازی قدس ادامه می دهد.

وی اشاره کرد: از مهم ترین تجربه های امت ما در رابطه با دولت های استعمار گر این است که تمامی آن ها نه دوستی دائمی دارند و نه دشمنی دائمی بلکه فقط منافع خود را دنبال می کنند. امروز رفتار آمریکا این مسئله را تاکید می کند و به تمامی کسانی که در دوستی با آن ماندند سیلی محکمی می زند.

شیخ حمود تصریح کرد: ما امیدواریم در این جهان انسانی ها شرافتمند و آزاده ای وجود داشته باشد تا از قانون "جاستا" برای محکومیت آمریکا استفاده کند. آمریکا، ساکنان هیروشیما و ناکازاکی، آلمان شرقی، آمریکای جنوبی کشتند. همه این ها و کسانی که از سیاست آمریکا خسارت دیده اند باید با این قانون آمریکا را محکوم سازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha