جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان بر تشکیل هر چه زودتر دولت لبنان تاکید کردند و افزودند: باید دولتی تشکیل شود که تمام احزاب و فرقه ها بتوانند در آن سهیم باشند. هم چنین تاکید کردند: ملت لبنان باید برای بازسازی لبنان و رساندن آن به رشد علمی، فرهنگی و جوانب دیگر تلاش و کوشش کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته به مسائل داخلی لبنان پرداخته و خواستار تشکیل هرچه سریع تر دولت با مشارکت تمام ارکان و ساختار کشور شدند. هم چنین به مسائل منطقه پرداخته و پیروزی های مقاومت را در سوریه و موصل برشمرده و آن را گام بزرگی در مسیر شکست داعش دانستند.

آیت الله قبلان: ملت لبنان برای بازسازی این کشور تلاش و آن را به نقطه اتصال شرق و غرب تبدیل کند

آیت الله عبد الامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه گفت: لبنان همیشه محل توجه ملت جهان بوده است و این این به خاطر تنوعی است که در در طایفه ها، فرقه ها، ساختار و به خاطر وحدت ملی است که در میان اقشار مردم لبنان برقرار است؛ این مسئله، لبنان را به یک کشور نمونه تبدیل کرده است که کشورهای دیگر  آن را سرلوحه خود قرار می دهند.

وی از مردم لبنان خواست تا تلاش و کوشش خود را افزایش دهند تا کشور به نقطه اتصال شرق و غرب تبدیل شود و مرکز علم، فرهنگ و شکوفایی قرار گیرد.

آیت الله قبلان تاکید کرد: سیاستمداران باید با هم به توافق برسند و سپس آشتی کرده و صفحه جدیدی را باز کنند که عنوان آن همکاری سازنده باشد به گونه ای که مشارکت واقعی در سطح ملی تحقق یابد؛ برای اینکه ما می خواهیم لبنان، سلامت ملی اش را بدست آورد و تمام ساختار و ارکانش را حفظ کند.

آیت الله نابلسی: باید گره تشکیل دولت باز شود و هر گروهی به آنچه شایستگی آن را دارد برسد

آیت الله عفیف نابلسی در خطبه نماز جمعه در مسجد حضرت زهرا (علیها السلام) شهر صیدا بر ضرورت بازکردن گره تشکیل دولت تاکید کرد و گفت: هر گروهی باید به آنچه مستحق اوست برسد و بدین صورت نباشد که تمام قدرت و اموال در دست یک گروه خاصی باشد آنچنان که اکنون بدین شکل است.

آیت الله نابلسی تصریح کرد: باید یک قانون انتخاباتی عادلانه تصویب گردد تا زمانی که بخواهیم سیستم فرقه ای را تغییر دهیم و از گرداب حکومت شکست خورده و در گل نشسته که اکنون در آن به سر می بریم خارج شویم، به آن رجوع کنیم؛ در غیر این صورت باز تجربه های دردناک پیشین تکرار خواهد شد و شاهد جنگ، مصیبت و عقب ماندگی در نهادهای حکومتی خواهیم بود.

شیخ دعموش: نسبت به حوادث فلسطین و سوریه بی تفاوت نباشیم

حجت الاسلام علی دعموش در خطبه نماز جمعه با تاکید بر اینکه همگی باید متحمل مسئولیت خود در مقابل چالش هایی که امت اسلامی و منطقه با آن مواجه است باشند، افزود: ما را چه شده است که نسبت به حوادث فلسطین و سوریه و سایر کشورهای منطقه بی تفاوت شدیم؟

شیخ دعموش تصریح کرد: ما در منطقه با دو چالش اساسی روبه رو هستیم که یکی از آن ها خطر اسرائیلی است که در حال گسترش یافتن است و دومی تروریسم تکفیری است که آمریکا و هم پیمانان او این سازمان ها را به وجود آورده اند تا در برابر ایران، سوریه و مقاومت قرار گیرند.

وی افزود: آمریکا از این گروهک های تروریستی برای سقوط حکومت ها و سازمان ها، تفرقه در بین ملت ها و تسلط بر اوضاع منطقه استفاده می کند. آمریکا همه این اقدامات را در جهت خدمت به اسرائیل انجام می دهد امّا محور مقاومت دست روی دست نگذاشته و به مسئولیت خود عمل می کند و با تمام اراده، قدرت، آگاهی و بصیرت با توطئه های آمریکایی اسرائیلی و خلیجی در سوریه و عراق مبارزه می کند. زمانی که ارتش و مقاومت از تجاوز تروریست ها به لبنان و تعرض به روستاها و شهرک ها به ویژه مرزهای شرقی سوریه ممانعت به عمل آورد، توطئه آنان را با شکست مواجه کرد.

در موصل نیز ارتش و بسیج مردمی پیش روی می کنند و موصل به طور کامل محاصره شده است و تمامی خطوط کمک رسانی با سوریه در آستانه قطع شدن است و داعش راهی جز تسلیم شدن یا مرگ ندارد. اینگونه است که ارتش و بسیج مردمی حروف پایانی شکست داعش در عراق را می نویسند و آن ها را در تمام مناطق شکست می دهند.

اما در حلب دستاورد نظامی بزرگ در شرق حلب گام بزرگ و راهبردی در مسیر آزادسازی کامل این شهر برداشت به گونه ای که انتظار می رود این روند در روزهای آینده با شتاب بیشتری به پیش برود؛ به خصوص در سایه ضعف روحیه گروهک های تروریستی و افزایش تفرقه و اختلاف در میان آن ها شکست آن ها حتمی و سریع تر صورت می گیرد.

شیخ دعموش تاکید کرد: شکست تکفیری ها در حلب و موصل در واقع شکست حکومت ها و سازمان هایی است که این گروهک ها را با اموال و امور دیگر حمایت کردند؛ این شکست، شکست آمریکا، اسرائیل، عربستان و ترکیه و تمام کشورهای حامی تروریسم است. این شکست ها با هر پیشروی میدانی و پیروزی هایی که رزمندگان به دست  می آورند، افزایش می بابد.

شیخ حمود: کسانی که از اسرائیل استقبال می کنند، شایستگی حضور در امت اسلامی ندارند

شیخ ماهر حمود در خطبه نماز جمعه گفت: ترک جهاد و انفاق در راه خدا در واقع به هلاکت انداختن خود است. به تجربه ثابت شده  است که عملیات شهادت طلبانه، همان چیزی است که دشمن صهیونیستی را شکست داد و نابود ساخت و شهادت، سلاح برنده ای است که در مقابله با دشمن اسرائیلی به کار گرفته می شود.

شیخ حمود افزود: بین انتحار و شهادت فرق زیادی وجود دارد؛ بدین صورت که در شهادت، فرد در راه خدا مبارزه می کند و می خواهد که کلمه "الله" را در مقابل دشمنان بالا برد و پیروز سازد، اما شخصی که به عملیات انتحاری روی می آورد، در واقع کسی است که از زندگی ناامید شده است و خود را می کشد. پایان عملیات انتحاری بدون شک آتش است؛ اینان با این اقدامات خود، بسیاری را گمراه ساختند و جهاد را از فلسطین به مکانی غیر آن کشاندند و دشمن صهیونیستی را رها کرده و دشمن تازه تراشیده اند. از این بدتر این است که هیچ جنایتی به اندازه جنایت هایی که به اسم اسلام مرتکب شده اند، محکوم نشده است.

شیخ حمود تاکید کرد: اسرائیل از کسانی که فتوای جهاد در فلسطین نپذیرفتند و آن را محکوم کردند استقبال کرد. کسانی را که از از رفتار و گفتار اسرائیل استقبال می کنند، حتی اگر به حسب ظاهری به درجه اجتهاد رسیده باشند شایستگی لقب عالم ندارند و بلکه این شایستگی را ندارند که در زمره امت حضرت محمد (ص) قرار گیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha