جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 410685
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
بازگشت شیخ عیسی قاسم به بحرین سال ۲۰۰۱

حوزه/ امروز شانزدهمین سالگرد بازگشت شیخ عیسی قاسم رهبر قیام مردمی بحرین به وطن خود است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، ۸ مارس سالگرد بازگشت شیخ عیسی قاسم به بحرین است.

شیخ قاسم ۷۶ ساله که امروز در رأس رهبری قیام مردمی بحرین قرار دارد ۱۶ سال پیش و پس از سال ها دوری از وطن به بحرین بازگشت.

 وی که در سال ۱۹۶۲ میلادی برای ادامه تحصیل به نجف مسافرت و در دروس آیت الله سید محمد باقر صدر شرکت کرده بود ابتدای دهه ۱۹۹۰ برای تحصیل به قم هجرت کرد. اساتید عمده وی در قم عبارت بودند از حضرات آیات محمد فاضل لنکرانی، سید کاظم حائری و سید محمود شاهرودی. او سال ۲۰۰۱ میلادی به بحرین بازگشت.

* اقامه نماز جمعه و رهبری قیام مردمی

شیخ عیسی قاسم در طول سال‌های حضورش در بحرین همواره نماز جمعه را در مسجد امام صادق (ع) در الدراز بحرین اقامه کرده و در خطبه‌های نماز، مواضع خود را اعلام کرده است.

شیخ عیسی قاسم با توجه به سوابق علمی و مبارزاتی در میان شیعیان بحرین جایگاه ویژه‌ای دارد. وی استاد بسیاری از فعالان سیاسی بحرینی است و به همین جهت همگان او را رهبر شیعیان بحرین در جریان بیداری اسلامی می‌دانند.

وی هر چند در آغاز قیام ۱۴ فوریه که در اعتراض به سیاست‌های آل خلیفه در بحرین شکل گرفت، به خاطر مصالحی سکوت اختیار کرد اما بعد، مواضع خود را به صراحت بیان کرد و رهبر قیام گردید و با حضور در جمع معترضان و هم‌چنین عیادت از مجروحان و زندانیان به بیان اعتراض خود علیه حکومت ادامه می‌دهد.

در زیر تصاویری از استقبال مردمی و سخنرانی شیخ قاسم در ورود به بحرین در سال ۲۰۰۱ میلادی را می بینید. در این تصاویر مرحوم آیت الله سید جواد الوداعی نیز دیده می شود.

 

سالگرد بازگشت شیخ عیسی قاسم به بحرین

 

سالگرد بازگشت شیخ عیسی قاسم به بحرین

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha