پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
وکیل بحرینی به جرم شکایت از رژیم آل خلیفه در رابطه با قطر دستگیر شد

حوزه/یک وکیل بحرینی که از رژیم آل خلیفه به دلیل محاصره، تحریم و قطع روابط با قطر شکایت کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، یک وکیل بحرینی به جرم شکایت از رژیم آل خلیفه به دلیل محاصره قطر دستگیر شد.

یک وکیل حقوق بشر در بحرین به دلیل راه اندازی طرح دعوی در دادگاه بحرین علیه دولت این کشور به خاطر تحمیل محدودیت‌ها علیه کشور همسایه،  قطر دستگیر شد.

عیسی فرج البورشید الرحمن پس از به چالش کشیدن تحریم منامه، که شامل محاصره قطری‌ها، همچنین القاء دیگر جریمه‌های اقتصادی علیه آنان می‌شد، بازداشت شد. او یک شکایتنامه در دادگاه عالی اداری منامه علیه کابینه، وزارت کشور و وزارت امور خارجه بحرین پر کرده بود.

وی اقدامات کشور خود در مقابل قطر را «خودسرانه» توصیف کرده و گفته است: این محاصره روابط خانوادگی را از هم گسسته و به خانواده‌های بحرینی نیز آسیب زده است.

این وکیل بحرینی تصمیم رژیم آل خلیفه در قطع روابط دیپلماتیک  قطر را نقض قانون اساسی در این کشور دانست.

این وکیل نه تنها تحریم‌ها علیه قطر را نقض قانون اساسی کشور دانسته بلکه اعلام کرد که به وضوح وحدت اقتصادی در شورای همکاری خلیج فارس را می‌شکند. وی همچنین گفته که قانون اساسی به وضوح چنین تحریمی علیه قطری‌ها را ممنوع کرده است.

وی در ادامه نیز گفت اتهامات زده شده به قطر در خصوص حمایت از تروریسم نیز باید توسط شورای امنیت سازمان ملل مورد برخورد قرار بگیرد نه تنها چند کشور.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha