جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زندان مرکزی جو بحرین

حوزه/ زندانیان بندهای ۱۳ و ۱۴ زندان مرکزی "جو" در اعتراض به بدرفتاری و سخت گیری های مسئولان زندان با خود دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سید یوسف المحافظة نائب رئیس سازمان حقوق بشر "سلام" گفت: زندانیان بندهای 13 و 14 زندان مرکزی "جو" در اعتراض به بدرفتاری و سخت گیری های مسئولان زندان با خود دست به اعتصاب غذا زده اند.

محافظه گفت: مسئولان زندان جو مانع ارتباط با زندانیان می شوند و تمام آزادی ها و حقوق قانونی زندانیان را نقض می کنند و در حالی که ساده ترین قوانین بحرین و بین المللی این حقوق را معتبر و محترم می داند و قوانین سازمان ملل در مورد رفتار با زندانیان نیز بر آن تاکید دارد.

و افزود: زندانیان زندان جو از شلوغ بودن و ازدحام در زندان ها شکایت دارند؛ چراکه حدود 4 هزار نفر زندانی سیاسی در این زندان به سر می برند که به شکل بسیار زننده و توهین آمیزی با آنها رفتار می شود و آنها از ساده ترین حقوق خود محروم هستند.

انقلابیون و ناظران بحرینی بر این باورند هنگامی که شهروندان انقلابی توسط آل خلیفه بازداشت و زندانی می شوند، نیروهای امنیتی با بدرفتاری به زندانیان به دنبال انتقام جویی از آنها هستند یه ویژه اینکه چنین رفتارهای توهین آمیز و غیر قانونی بارها از سوی مسئولان و ماموران زندان تکرار شده و به بخشی از رنج ها و مشکلات زندانیان تبدیل شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha