دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کاروان نظامی آمریکا

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

سومین چاه آب ژرف سیستان و بلوچستان به آب رسید

با توجه به شرایط اقلیمی و همچنین خشکسالی‌های اخیر در استان سیستان و بلوچستان و همچنین رفتار نامناسب دولت افغانستان در خصوص تخصیص حق‌آبه هامون و هیرمند، خشک شدن بستر دریاچه هامون، سالهاست که به یک معضل مهم زیست‌محیطی برای منطقه سیستان تبدیل شده است اما به نظر می‌رسد استفاده از آب ژرف پایانی برای این بحران باشد. روز گذشته سومین چاه آب ژرف در کنار تالاب هامون در شهرستان "نیم‌روز" در سیستان و بلوچستان به آب رسید. غلامپور، ناظر عملیات حفاری چاه‌های آب ژرف سیستان اعلام کرد: این چاه تا عمق ۱۷۹۰ متری جداره‌گذاری شده است و مقدار یک میلیون لیتر در روز آبدهی دارد. وی افزود: این چاه با نصب پمپ‌های درون چاهی قابلیت آبدهی ۸ میلیون لیتر آب در روز را دارد. کیفیت این آب مناسب کشاورزی است و با تصفیه مختصر قابل شرب خواهد بود. آب‌های ژرف تجدیدپذیر به عنوان یکی از منابع طبیعی زیرزمینی و یک سرمایه استراتژیک در دنیا شناخته می‌شوند. با توجه به خشکسالی‌های اخیر خصوصاً در مناطق شرق و جنوب شرقی کشور، شناخت این منابع راهبردی بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. مطالعات اکتشافی انجام شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های اخیر در این خصوص موفقیت‌آمیز بوده و با تلاش و همت متخصصان ایرانی دستیابی به این منابع در اعماق زیاد میسر شده است. استخراج آب‌های ژرف در سیستان‌ و بلوچستان که سال‌هاست با کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند هزینه کمتری نسبت به تصفیه آب دارد. همچنین هزینه انتقال آب و پمپاژ هم نخواهد داشت. از سوی دیگر طبق اعلام کارشناسان، آب‌های جاری در اعماق زمین، تجدیدپذیر بوده و آب حاصل از آن هم کاملاً قابل شرب است. در عین حال تعدادی از کارشناسان و متخصصان حوزه محیط زیست استخراج آب‌های ژرف را اشتباه می‌دانند و معتقدند ادامه یافتن این فرآیند تبعات زیست محیطی غیر قابل جبرانی دارد و در درازمدت، تنوع زیستی، کشاورزی، پوشش گیاهی و حاصل‌خیزی آب را تهدید می‌کند. این عده از کارشناسان، آب ژرف را مانند ستون‌های یک خانه می‌دانند که با برداشتن آنها، خانه فرو می‌ریزد.

منبع:تسنیم

آژیر سفارت آمریکا در بغداد به صدا درآمد

یکشنبه شب به نقل از یک منبع امنیتی از به صدا درآمدن آژیر خطر سفارت آمریکا در مرکز بغداد خبر داد. این منبع در گفت وگو با سومریه نیوز افزود: سفارت آمریکا در منطقه سبز واقع در مرکز بغداد، آژیرهای خطر را به صدا درآورد. رسانه های عراقی بامداد امروز نیز اعلام کردند که صدای دو انفجار شدید از منطقه سبز بغداد شنیده شد و برخی رسانه ها نیز از پرواز گسترده هواپیماها و بالگردها بر فراز این منطقه خبر دادند. بر اساس اعلام این رسانه ها، در پی اتفاقات بامداد امروز، نظامیان آمریکایی مستقر در سفارت این کشور اقدام به تیراندازی هوایی کردند.

منبع:ایرنا

خودرو استارت زد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از هفته بعد روزانه ۷۰۰ دستگاه خودرو بیشتر در کشور تولید خواهد شد، از عرضه خودروهای کف پارکینگ خودروسازان تا ۲ ماه آینده خبر داد.سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از هفته بعد روزانه ۷۰۰ دستگاه خودرو بیشتر در کشور تولید خواهد شد؛ ایران خودرو ۵۰۰ دستگاه و سایپا ۲۰۰ دستگاه روزانه بیشتر تولید می‌کنند. وی درباره خبرهایی مبنی بر اینکه عرضه خودرو توسط خودروسازان طی هفته‌های اخیر کاهش یافته است، بیان کرد: از هفته آینده علاوه بر اینکه تیراژ تولید خودروسازان رشد می‌یابد، عرضه خودروهایی که به دلیل نبود قطعه در کف پارکینگ خودروسازان وجود دارند نیز آغاز می‌شود. فاطمی‌امین در پاسخ به اینکه چه زمانی خودروهای کف پارکینگ خودروسازان صفر می‌شود، افزود: هرچند وجود خودرو در کف پارکینگ خودروسازان به میزان ۱۵ روز تولید معقول است، اما در حال حاضر این تعداد بیش از حد شده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا ۲ ماه آینده انباشت غیرمتعارف خودروهای کف پارکینگ رفع می‌شود.

منبع:شبکه خبر

حمله به پایگاه ترکیه در موصل

یک منبع امنیتی امروز، یکشنبه گزارش داد، چندین موشک به نزدیکی "پادگان ترکیه" در موصل در استان نینوا اصابت کرد.این منبع امنیتی به سومریه نیوز گفت، دو موشک از نوع کاتیوشا عصر امروز به نزدیکی‌های پایگاه ترکیه در شهر موصل اصابت کرد. به گفته این منبع، نیروهای امنیتی تدابیر امنیتی شدیدی را بعد از این حادثه اتخاذ کردند. این در حالی است که یک منبع امنیتی دیگر به موازین نیوز گفت، پنج موشک به پایگاه زلیکان که نیروهای ترکیه در بعشیقه در آنجا استقرار دارند، اصابت کرد. وی افزود: تاکنون میزان خسارت و نوع موشک‌ها مشخص نشده است.

منبع:ایسنا

صدام برای کمک نظامی به اسرائیل رفت

رسانه‌های صهیونیستی یکشنبه گزارش دادند که صدام پسر ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی دوشنبه گذشته در سفری کوتاه به تل‌آویو رفت و با تعدادی از مقامات امنیتی اسرائیل دیدار کرد. صدام حفتر دوشنبه گذشته ضمن سفر به فلسطین اشغالی پیامی از پدرش مبنی بر درخواست کمک نظامی و سیاسی از اسرائیل را به مقامات اسرائیلی منتقل کرد و در مقابل نیز متعهد شد در آینده روابط دیپلماتیک بین لیبی و اسرائیل برقرار کند. روزنامه هاآرتص گزارش داد که امروز صدام حفتر دوشنبه گذشته با همراه داشتن پیامی از پدرش مبنی بر درخواست کمک نظامی و سیاسی اسرائیل وارد اسرائیل شد و در مقابل نیز متعهد شد در آینده روابط دیپلماتیک بین لیبی و اسرائیل برقرار کند. به گفته ایتای بلومنتال روزنامه نگار اسرائیلی دوشنبه گذشته، یک هواپیمای شخصی متعلق به یک فرد نزدیک به ژنرال خلیفه حفتر فرمانده موسوم به «ارتش ملی لیبی» از فرودگاه دبی در فرودگاه بن گوریون به زمین نشست. در همین حال، رسانه اسرائیلی «کان» گزارش داد که یک هواپیمای شخصیP۴-RMA) ) متعلق به ژنرال خلیفه حفتر که کنترل شرق لیبی را در دست دارد، در فرودگاه بن گوریون فرود خواهد آمد. این رسانه اسرائیلی به جزئیاتی درباره هویت اعضای مسافران هواپیما و اینکه آیا ملاقات‌هایی بین شخصیت‌های حاضر در هواپیما و مقامات اسرائیلی برگزار خواهد شد، اشاره‌ای نکرد.

منبع:ایسنا

طرح ساماندهی خودرو اصلاح شد

حجت‌اسلام سیدجواد حسینی‌کیا نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به دستور کار نشست امروز کمیسیون متبوعش گفت:‌ در نشست امروز که با حضور نماینده دولت، شورای نگهبان و مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد، ایرادات شورای نگهبان به طرح «ساماندهی صنعت خودرو»  مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وی افزود: براساس اصلاح صورت گرفته، واردات خودروهای خارجی به ازای صادرات خودروی ملی، صادرات قطعات خودرو و خدمات فنی برای صنایع نیرو محرکه آزاد خواهد بود. همچنین منشاء ارزی که برای صادرات اختصاص می‌یابد، باید مشخص بوده و به تأیید بانک مرکزی برسد. نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: همچنین در نشست امروز مصوب شد که قطعاتی صادراتی باید با ثبت کد رهگیری صادر شود تا مجدداً و به شیوه‌های دیگر وارد کشور نشود و در واقع صادرات حقیقی صورت گیرد. علاوه بر این مصوب شد که شرط داشتن نمایندگی رسمی از کمپانی خارجی برای واردات خودرو الزامی نباشد. حسینی‌کیا با بیان اینکه اصل این طرح برای تنظیم بازار خودرو و رقابت عادلانه تدوین شده است، عنوان کرد: گزارش کمیسیون صنایع در خصوص اصلاحات صورت گرفته بر روی طرح ساماندهی صنعت خودرو، فردا به هیئت رئیسه ارسال می‌شود تا در نوبت بررسی در صحن قرار گیرد و احتمالاً هفته آینده نیز در صحن مجلس مطرح می‌شود.

منبع:تسنیم

اسرائیل به توان موشکی حزب الله اعتراف کرد

ژنرال «اوری گوردین» فرمانده جبهه داخلی در ارتش رژیم صهیونیستی طی مصاحبه با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در صورت آغاز جنگ با حزب‌الله لبنان، اسرائیل با چالش بزرگ شلیک ۲۵۰۰ موشک در روز از سمت لبنان به‌سوی اراضی اشغالی مواجه خواهد بود. به گزارش پایگاه اینترنتی رأی الیوم، وی در این مصاحبه تلویزیونی افزود: من معتقدم که سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان به‌خوبی از توانایی‌های ما آگاه است و شکی نیست که دشمنان ما توانایی‌هایی دارند که متوجه نقاط ضعف ما نیز می‌شوند. این ژنرال صهیونیست اظهارات خود را درباره توانایی موشکی حزب‌الله بعد از پایان رزمایش گسترده رژیم صهیونیستی ـ که به‌منظور شبیه‌سازی یک جنگ همه‌جانبه از یکشنبه هفته قبل آغاز شد و تا روز جمعه ادامه داشت ـ مطرح و در ادامه ادعا کرد: اگر نگوییم که ایران یک تهدید استراتژیک برای اسرائیل است باید بگوییم که این کشور یکی از تهدیدهای پیشِ‌روی اسرائیل است و آرام نمی‌گیرد. ما همواره در همه زمینه‌ها برای بهبود اوضاع دفاعی و همچنین جلوگیری از توانمندی‌های دشمن کار می‌کنیم. وی در ادامه با اعتراف به اینکه اسرائیلی‌ها آمادگی کافی برای رویارویی با سناریوی جنگ در جبهه شمالی را ندارند، اظهار داشت: من مطمئن نیستم در صورت آغاز جنگ در جبهه شمالی، افکار عمومی اسرائیل متوجه شود که چه اتفاقی می‌افتد یا چه اتفاقی خواهد افتاد، واقعیت این است که در این صورت روزانه ۲۵۰۰ موشک به‌سمت اسرائیل شلیک می‌شود که برخی از آنها دقیقاً به هدف اصابت خواهند کرد و برخی در مناطق مسکونی در جبهه داخلی اسرائیل فرود می‌آیند و این یک حمله بسیار گسترده خواهد بود. فرمانده جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی ادامه داد: در زمان حاضر شکاف‌هایی در سطح ایمن‌سازی جبهه داخلی وجود دارد که موجب ایجاد نگرانی برای مؤسسه امنیتی اسرائیل و شاخه‌های وابسته به آن شده است و در سالهای طولانی آینده نیز شاهد خلأهای بیشتری در سطح استحکام‌سازی خواهیم بود و نقش ما کمک به اسرائیلی‌ها در برابر این شکاف‌هاست. وی تأکید کرد: بزرگترین دردسر ما اکنون حزب‌الله است و درگیریها همچنان ادامه دارد. روز گذشته نیز روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در مقاله‌ای اعلام کرد: امروز اسرائیل توسط بیش از ۱۰۰ هزار موشک و راکت از جانب لبنان و ده‌ها هزار موشک و راکت از جانب غزه و شمار زیادی موشک در انواع مختلف از طرف کشورهای دیگر «ایران و عراق و یمن» تهدید می‌شود. این رسانه تأکید کرد: حقیقت این است که سامانه‌های دفاعی اکنون قادر به محافظت از اسرائیلی‌ها نیستند و در جنگ بزرگ آینده اسرائیلی‌ها باید نظم و انضباط بالاتری نسبت به جنگ قبلی داشته باشند، آب و غذا را طبق برنامه منظم تهیه کنند و برای مدت طولانی بتوانند در پناهگاه‌ها بمانند، هرکس این کار را انجام ندهد جان خود را به خطر می‌اندازد.

منبع:تسنیم

مقاومت خواستار تشکیل کمیته فنی برای ترور نافرجام «الکاظمی» شد

هیئت هماهنگ کننده گروه‌های مقاومت عراق خواستار انجام تحقیقات فوری با مشارکت الحشد الشعبی در حادثه ترور نافرجام نخست وزیر عراق شد. این هیئت یکشنبه طی بیانیه‌ای در واکنش به این حادثه، آن را محکوم و اعلام کرد که این حمله، حمله به دولت عراق است که با خون این گروه‌ها ساخته شده است. این گروه‌ها تأکید کردند که این اقدام، با خواسته و تمایلات آن‌ها مبنی بر ایجاد دولت عراق بعد از سرنگونی دیکتاتوری صدام هماهنگ نیست. هیئت هماهنگ کننده گروه‌های مقاومت عراق تأکید کرد: «ما معتقدیم کسانی که اقدام به این حمله کرده‌اند، همان کسانی هستند که تلاش دارند اوضاع و قواعد را به هم بزنند به ویژه اینکه ما با قدرت خواستار اجرای تحقیق عادلانه‌ای هستیم که قاتلان شهدای ما را به ما تحویل دهد؛ شهدایی که روز جمعه به صورت مسالمت آمیز دست به تظاهرات زدند.» در این بیانیه همچنین آماده است: «معتقدیم که طراحان این حادثه (ترور) هرگز ما را از اصرار بر تحت پیگرد قرار دادن جنایاتکاران باز نخواهد داشت.» هیئت هماهنگ کننده گروه‌های عراق همچنین خواستار تشکیل کمیته فنی ویژه با مشارکت متخصصان سازمان الحشد الشعبی برای انجام تحقیق در این حادثه و اعلام نتایج آن شد. در همین ارتباط، هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق تلاش برای ترور نخست وزیر این کشور را محکوم کرد و هشدار داد که طرف سومی پشت این ترور است. وی ضمن درخواست از دولت برای انجام تحقیقات و شناسایی عاملان حمله به منزل نخست وزیر عراق گفت: «ما درباره طرح‌ها و توطئه‌های طرف سومی که پشت این حمله بوده تا ضمن برهم زدن اوضاع، در عراق فتنه ایجاد کند، هشدار می‌دهیم.» رسانه های عراق بامداد یکشنبه از حمله پهپادی به منزل مصطفی الکاظمی در منطقه سبز عراق خبر دادند. وزارت کشور عراق صبح طی بیانیه‌ای اعلام کرد که سوء قصد علیه نخست وزیر این کشور ناکام مانده و نیروهای پدافند، دو پهپاد از سه پهپاد را رهگیری و قبل از اصابت به هدف منهدم کرده است.

منبع:تسنیم

طالبان از تصمیم آلمان استقبال کرد

طالبان امروز یکشنبه از اعلام حکومت آلمان مبنی بر تغییر رویکرد برلین در قبال افغانستان استقبال کرده و اعلام کرد که در آینده نزدیک حکومت طالبان از سوی کشورها به رسمیت شناخته خواهد شد. طالبان ضمن استقبال از این اقدام آلمان گفته که به زودی حکومت آنان به رسمیت شناخته خواهد شد و هدف برلین نیز این است که فعالیت دیپلماتیک خود را با افغانستان برقرار کند. احمدالله وثیق معاون سخنگوی طالبان در این رابطه به رسانه ها گفت: در آینده نزدیک افغانستان به رسمیت شناخته می شود و هدف او هم این است. آنچه آنها می‌ خواهند حکومت افغانستان برآورده کرده است. از جهات مختلف به حکومت افغانستان اطمینان داده شده که آنها به زودی فعالیت‌ های دیپلماتیک خود در افغانستان را آغاز کنند. این در حالیست که «مارکوس پوتزل» نماینده دولت آلمان در امور افغانستان چندی پیش از سفر خود به کابل طی هفته‌های پیش رو و گفتگو با طالبان خبر داده بود. بر اساس این گزارش، پوتزل هدف از این سفر را گفتگو با مقامات طالبان و همچنین مذاکره در خصوص بازگشایی سفارت و کنسولگری‌های آلمان در افغانستان و روند بازگرداندن دیپلمات‌های آلمانی به این کشور اعلام کرد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که روند بازگشت دیپلمات‌های آلمانی به افغانستان پس از انجام این دیدار آغاز شود.

منبع:مهر

بزرگترین عملیات انتقال تجهیزات نظامی به اتمام رسید

نیروهای اشغالگر آمریکایی در ادامه اقدامات غیرقانونی خود، تجهیزات نظامی و سلاح از سوریه به شمال عراق منتقل کردند. بر اساس این گزارش؛ نیروهای اشغالگر آمریکایی کاروانی متشکل ۲۷۰ کامیون از پایگاه غیرقانونی خود در فرودگاه نظامی خراب الجیر در حومه حس که به سمت شمال عراق از طریق گذرگاه غیرقانونی منتقل کردند. این یکی از بزرگترین عملیات انتقال تجهیزات نظامی و لجستیک از سوی اشغالگران آمریکایی در سالهای اخیر محسوب می‌شود. منابع محلی به خبرنگار سانا اعلام کردند که این کاروان بزرگ با اسکورت شبه نظامیان قسد نیمه شب و بامداد امروز از پایگاه نظامی در فرودگاه نظامی خراب الجیر و از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید به شمال عراق منتقل شدند. منابع محلی به خبرنگار سانا گزارش دادند: یک کاروان متعلق به نیروهای اشغالگر آمریکا متشکل از ۱۵۰ کامیون یخچال و ۱۲۰ کامیون مسطح حامل تانک‌ها، پایگاه اشغالگران در فرودگاه نظامی خراب الجیر را ترک کرد و از طریق گذرگاه عیرقانونی الولید در حومه حس که وارد عراق شد. در ماه گذشته میلادی هم کاروانی از نفت دزدیده شده سوریه به شمال عراق منتقل شده بود. همچنین ستون نظامی متشکل از ۷۹ خودرو نظامی از فرودگاه خراب الجیر به عراق منتقل شده بود. در حال حاضر بخش‌های عمده‌ای از سرزمین‌های استان‌های «الحسکه»، «دیرالزور» و «الرقه» (در شمال و شمال شرق سوریه) که دارای منابع نفت و انرژی می‌باشد تحت کنترل (قسد) است که مورد حمایت آمریکا قرار دارند. همچنین آمریکایی‌ها در جنوب سوریه هم مرز با اردن و عراق سال‌ها است که یک پایگاه بزرگ به نام التنف ایجاد کرده‌اند که در آن تاکنون دهها هزار تروریست آموزش دیده و پس از تجهیز به مناطق مختلف سوریه برای اقدامات تروریستی اعزام شده‌اند و هم اکنون نیز آمریکایی‌ها پشتیبانی شمار زیادی از تروریست‌ها را از طریق همین پایگاه انجام می‌دهند.

منبع:مهر

مالیات مضاعف حذف شد

اسناد پروتکل اصلاحی موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به امضای رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و وزیر دارایی عراق رسید.سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: در دیدار دکتر داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و هیات همراه علی علاوی، وزیر دارایی جمهوری عراق، اسناد پروتکل اصلاحی موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور به امضا رسید.گفتنی است، این موافقت نامه که به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور ایران و عراق و همچنین تبادل اطلاعات در مورد مالیات های بر درآمد و سرمایه منعقد شده موجب رفع موانع مالیاتی ذی‌نفعان و تسهیل و تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور و گسترش همکاری های ذی‌نفعان موضوع موافقت نامه مذکور خواهد شد. با امضا و متعاقبا تکمیل مراحل تصویب اسناد پروتکل اصلاحی مزبور، قانون موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور لازم الاجرا خواهد شد.در این دیدار، منظور ابراز امیدواری کرد با استقرار دولت جدید در جمهوری اسلامی ایران سطح تعاملات بین دو کشور و رفع موانع مالیاتی و تسهیل فعالیت های اقتصادی و تجاری طرفین ارتقا یابد.شایان ذکر است، مذاکرات انعقاد موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور از سال ۱۳۸۸ شروع و در سال ۱۳۹۳ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است لیکن پروتکل اصلاحی مربوط به این موافقت نامه از سال ۱۳۹۳ در حال بررسی بوده که در این دیدار نهایی و به امضا طرفین رسید.

منبع: ایسنا

اسرائیل به آمریکا پیشنهاد تازه داد

مقامات رژیم صهیونیستی به جای افتتاح کنسولگری آمریکا در قدس پیشنهاد دادند کنسولگری در شهر رام‌الله افتتاح شود. به نقل از مرکز پخش رژیم صهیونیستی، یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه اعلام کرد که واشنگتن می‌تواند به جای افتتاح کنسولگری در قدس، آن را در رام‌الله افتتاح کند.نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی عصر شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با وزرای خارجه و دارایی این رژیم گفت: کابینه اسرائیل با چنین اقدامی (افتتاح کنسولگری در قدس شرقی) مخالف است.بنت افزود: این موضعگیری ما به دولت آمریکا انتقال داده شده و اسرائیل به دنبال درام، کشمکش و اختلاف با واشنگتن نیست.وزارت خارجه فلسطین نیز اعلام کرد: این اظهارات بنت چالشی آشکار برای تصمیمات و سیاست دولت آمریکا است که بارها و بارها مخالفت خود را با شهرک‌سازی‌ها و تمامی اقدامات یک‌جانبه اعلام و در مناسبت‌های مختلف بر بازگشایی کنسولگری خود تاکید کرده است.این وزارتخانه ابراز امیدواری کرد که موضعگیری‌ها و تصمیمات آمریکایی و بین‌المللی مخالف شهرک‌سازی‌ها و خواهان بازگشایی کنسولگری به شکل گام‌هایی عملی درآیند که اسرائیل را به تسلیم در برابر خواست بین‌المللی صلح ملزم کند.کنسولگری آمریکا در قدس به مدت ۲۰ سال نماینده دیپلماتیک دولت آمریکا برای تشکیلات خودگردان فلسطین بود تا اینکه در سال ۲۰۱۹ دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق این کشور تصمیم به تعطیلی آن گرفت و قدس را به عنوان "پایتخت اسرائیل" به رسمیت شناخته و سفارت خود را به این شهر منتقل کرد.جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی آمریکا در تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرده بود که قصد دارد کنسولگری کشورش در قدس را بازگشایی کند.آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز  ماه مه گذشته در رام‌الله اعلام کرد که دولت بایدن کنسولگری آمریکا در قدس را که مسؤول روابط با فلسطینی‌ها است، بازگشایی خواهد کرد و این اقدام راه مهمی برای تعامل با ملت فلسطین و حمایت از آنها است.

منبع: ایسنا

پیکر آخرین کوهنورد در ارتفاعات شفت پیدا شد

سیاوش غلامی با اشاره به گزارش گم شدن یک تیم هفت نفره کوهنوردی در ارتفاعات سیاهمزگی شهرستان شفت، اظهار کرد: عوامل امدادی جمعیت هلال احمر از شعب شفت و فومن به همراه هیئت کوهنوردی فومن با دو دستگاه خودروی کمک دار به منطقه مذکور اعزام شدند. غلامی افزود: پس از یک شبانه روز عملیات جستجو شش نفر از اعضای گروه هفت نفره کوهنوردی توسط نیروی‌های امدادی هلال احمر پیدا و به منطقه امن انتقال داده شدند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: روز گذشته یک تیم از هلال احمر فومن و مرکز استان به محل وقوع حادثه اعزام شدند که پس از ساعت‌ها تلاش عصر امروز پیکر بی جان فرد گمشده توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر سپاه بسیج و مردم محلی در ارتفاعات سیاهمزگی شفت کشف و تحویل عوامل انتظامی شد.

منبع: مهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha